1

Tråd: Omöjligt att portforwarda på E3372?

Hej,

Jag köpte en E3372, den är operatörslåst till 3, det kanske har med saken att göra. Men jag får inte upp någon port alls, kan inte pinga, kan inte ansluta till min ssh server(levererar från modemet). Får internet till modemet, så det hållet fungerar, kan surfa utåt. När jag ringde upp supporten sa de att de inte gick att göra med de här modellen, menar de att tre inte vet hur man gör, eller att det faktiskt inte går? Förstår inte hur det inte skulle vara möjligt, det är väll bara ett simpelt modem, det borde väl vara mer jobb att blockera portarna än tvärt om? De hade också något tjaffs om att du var tvungen att ha ett statiskt ip för att kunna köra en server, har de blockeringar som inte tillåter om du inte betalar dom? Jag har även testat med statiskt ip dock, de gick fortfarande inte att ansluta till datorn, bara utåt från modemet, alla portar stängda när jag pingar. Vet att jag inte blockerar någonting internt då jag kan ansluta externt när jag kopplar in datorn i mitt vanliga nät etc.

Jag är helt vilsen, jag vill ju bara kunna ssha till min jävla dator, förstår inte varför de ska vara så mycket problem. Ju billigare modem desto mindre brandväggar för fan. Hur funkar det där med flasha firmware och skit, vad jag förstår kan jag inte öppna portar den vägen. Men jag skulle kunna göra den operatörsoberoende, byta operatör och indirekt öppna portarna? Har ni tips på bra operatörer? Vilka jag än frågar försöker de bara sälja på mig mer skit, Telenor tyckte jag skulle ha en helt ny telefon, Tre tycker jag ska ha fler och fler routrar. Jag vill bara ha en bit plast, usb och orestriktivt Internet. Varför göra så mycket jobb av det? Hjälp mig snälla.

Också jag visste inte riktigt om detta är mest tre eller E3372 routern, tre supporten säger att det är omöjligt. Men har svårt att de skulle säga att de var möjligt fast de var för lata för att låta det gå.

2

Sv: Omöjligt att portforwarda på E3372?

Har velat hela helgen nu, börjar tror det är omöjligt att göra något från min sida med denna uppsättningen, eller i alla fall med informationen jag hitta. Jag har lyckas flasha om mitt web ui till version 17.100.13.01.03 tror jag det var. Men ingen lycka där. Läste om att du kunde flasha ett moddat web ui för att öppna portar, men hittade bara ett till E3372s. Jag lyckades bara installera web ui till E3372h så kan ju anta det är min modell. Har någon av er hört vart jag kan få tag på moddat web ui till E3372h? Kanske finns en väg från min sida ändå smile

3

Sv: Omöjligt att portforwarda på E3372?

Om du bara ska ha modemet i en dator, så finns det ingen vits med att köra port forward.
Det där modemet kör väl HiLink? och då har du väl en adress för Wan privat eller publik och en för Lan 192.168.X.X adress?

Du vill hellre ha modemet som en brygga är att agera router om du ska ha det direkt i datorn, om ovan är fallet så borde du kunna stänga av Hilink och få den funktionen du efterfrågar.

Prova halebop där får du en publik adress.

4

Sv: Omöjligt att portforwarda på E3372?

Ja precis, har bara planer på att köra modemet rakt i datorn så det borde inte vara några problem med portar då jag inte ens har en router att blockera portar med. Hade jag vetat helt vad problemet var hade jag nog löst det vid det här laget. Ja jag tror jag läst något om HiLink, vet dock inte hur jag stänger av det, har du koll på sånt?

5

Sv: Omöjligt att portforwarda på E3372?

Trodde du hade det i datorn redan, hur använder du modemet idag?
Om du kopplar upp dig som det är nu vad står det för ipadress /adresser om du kör ipconfig i prompten?

Det borde finnas en option att ändra Hlink till PPP om du kikar i interfacet, ibland måste man koppla ned för att kunna ändra.

6

Sv: Omöjligt att portforwarda på E3372?

Jag har det i datorn ja. Just nu har jag avbeställt mina abonnemang då de inte fungerade, men som jag sa började de oftast på 2, tror jag fick ett 10 ip någon gång vad jag kommer ihåg. Jag har vänt och vridit på varenda knapp i mitt interface, finns inget där om att stänga av HiLink eller liknande, har testat att ändra de få inställningarna jag har och inget har hjälpt.

7

Sv: Omöjligt att portforwarda på E3372?

Vet inte om det fungerar på ditt modem på mitt e3351 gjorde det inte.
Man tar bort funktionen för att ansluta automatiskt sen gå till följande.
http://192.168.1.1/html/switchProjectMode.html

Kanske fungerar för dig att stänga av HiLink på länken ovan.
Det funkar inte på alla modem på min laddade den bara  om sidan.

8

Sv: Omöjligt att portforwarda på E3372?

Fungerar tyvärr inte, har läst att det skulle funka på e3372s då den var lite äldre men det fungerar inte på min e3372h iaf.

9

Sv: Omöjligt att portforwarda på E3372?

Då tror jag att du måste flasha om modemet om du vill ha bort HiLink.

10

Sv: Omöjligt att portforwarda på E3372?

Om det är ett hilink-modem så innebär det i princip att modemet har en inbyggd router. Det innebär att nätet innanför modemet inte går att komma åt utifrån med mindre än att man lyckas göra portforwarding i modemet om det ens är möjligt?

Så att prova efter öppna portar med ett sådant modem är dömt att misslyckas.

11

Sv: Omöjligt att portforwarda på E3372?

Precis så är det den skapar en virtuell ethernetport, synd att det inte finns någon option att ändra till ppp.

12 Senaste redigerad av qweeqwee (2016-08-02 18:43:52)

Sv: Omöjligt att portforwarda på E3372?

Vet ni vart jag kan hitta filer för att flasha om? De står att de är opensource och hittade lite på Huawies sida men inte det jag behöver riktigt. Hittar inga riktiga ledtrådar någon annan stans heller...