1

Tråd: Default password på DWR-923

Jag har en DWR-923 från Telenor (med deras firmware) som jag inte lyckas logga in på. Finns ingen kod på baksidan där den brukar stå. Nollat routern men det står att wpa nyckeln är lösenordet när jag försöker logga in via lan. Inte admin och blankt lösen som det brukar vara. Någon som har något tips?

|ZTE MF880|Sierra Wireless 306|Dovado Pro|Tiny|4GR|3GN|UMR|3Maxfart Total|

2

Sv: Default password på DWR-923

Lite förslag: http://setuprouter.com/router/dlink/passwords.htm

Zyxel NR7103 med 3 maxfart fri surf som failover från fibern
Asus TUF AX3000 med 2 andra Asus AX routrar i Aimesh

3

Sv: Default password på DWR-923

http://i66.tinypic.com/nbss21.jpg

|ZTE MF880|Sierra Wireless 306|Dovado Pro|Tiny|4GR|3GN|UMR|3Maxfart Total|

4

Sv: Default password på DWR-923

Dubbelkolla verkligen att du gjort en riktig rest och inte bara startat om. Testa annars att göra en 30-30-30 reset.

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

5 Senaste redigerad av Micke (2016-06-26 21:09:23)

Sv: Default password på DWR-923

Hade ungefär samma problem förra veckan sad Routern startade om sig flera gånger och jag kom inte in med min WPA-nyckel längre sad Med "admin" och tom password-ruta gick det till sist, men alla mina inställnigar var borta sad Blev åter en fabriksinställning eller vadå? Uppgraderade med 1.4.8.37_gui som den efter många om och men tog, sedan 192.168.0.1/platform.cgi?page=configuration.htm och in med min gamla sparade CFG-Fil!
Nu kom jag in i gränssnittet med mit urgamla ursprungliga lösen igen...nix WPA längre. Det tog inte mer än ett dygn och 1.4.17.37 var inne igen...med alle mina configs kvar smile Vad glad jag blev, men vad håller Telenor eller Kineserna egentligen på med? Vem fan rotar i min router?

>>  _____PC (Win 10 Pro)  <=>  *D-Link DWR-923  <=> o/e <~>  Laptop (Win 10 Home)____ <<
*DWR-923 Telenor 4G LTE<=>[Panorama-MiMo•**Slingbox•***UMR]<~>[4 TP-Link Extender<~>2"Foscams"]
**Slingbox-Solo<=>[Denver dvb-tmpeg-4 hd tuner•Auto Switch<=>4 CMOS-Cams•1 CMOS-Cam]
***Dovado-UMR<=>TellStick<~>[1 NEXA: Slingbox, AC on/off • 5 NEXAs: 5 CMOS-Cams, AC on/off]