1

Tråd: - vilken operatör?

Går det i Tiny'n att hitta uppgift om aktuell mobiloperatör? Har sökt i menyerna men kanske missat nå't.

Jag har Tiny för mobilt bredband i Danmark och vill gärna förvissa mig om att det i första hand är 3DK
som används - inte roaming genom annan mobiloperatör eftersom min ISP är 3SE.

2

Sv: - vilken operatör?

Om inte annat så går det väl via den externa IP-adressen.

Annars bör det också gå med modemet direkt i dator och lämplig programvara för uppkoppling.

LTE testare på 4G 2600, 1800, 900, 800 med Fritzbox AVM 6890, AVM6840, AVM6842, AVM 6820 och AVM 7590/7490/7390 samt diverse mifis från ZTE och Netgear. Några huaweimodem på hyllan.

3

Sv: - vilken operatör?

Ren bekvämlighet.

Modemet är ett Huawei E3372 HiLink som insatt i datorn visar mobiloperatör, men jag misstänker att det i Dovado Tiny direktansluts (utan HiLink) och teoretiskt en annan uppkoppling.

IP-adressen blir väl i slutänden alltid min ISP:s = 3SE.

4

Sv: - vilken operatör?

Det väsentliga är väl då om man kan spärra roaming. Fast det beror även
på hur roaming räknas med tre då en svensk användare är i Danmark.

LTE testare på 4G 2600, 1800, 900, 800 med Fritzbox AVM 6890, AVM6840, AVM6842, AVM 6820 och AVM 7590/7490/7390 samt diverse mifis från ZTE och Netgear. Några huaweimodem på hyllan.

5

Sv: - vilken operatör?

Uppkoppling mot 3DK med ett SIM från 3SE ger roamingindikation i modemet.

Jag vet att 3SE kan spärra mitt SIM så att man endast ansluter till "familjens" nät,  men med det bortfaller också möjligheten att ansluta till en extern operatör.

Det får nog bli ett utvecklingstillfälle för Dovado.. till dess får jag lita på att Tiny'n gör samma uppkoppling som med modemet i datorn.

6

Sv: - vilken operatör?

Har inte 3 samma kostnader i se som dk dvs inga roamingkostnader?