1

Tråd: Tillbehör till nya modemet.

Hej alla medlemmar.
Är ny på forumet, första inlägget.
Har ni som jag beställt (och betalt) batteri + 12v kabel som skulle levereras i slutet på oktober.
Har skickat mail till N1 2 ggr med en veckas mellanrum för att få svar var prylarna är någonstans men ej fått respons därifrån. Dåligt.

MVH
collie

2

Sv: Tillbehör till nya modemet.

The same procedure as always. Tyvärr. Benägenheten att svara på mail är, sedan åratal,  väldigt låg hos Net1. Telefon svarar alltid någon på men när man ringer nästa gång vet den nya personen sällan vad den förre/a har sagt/lovat. Är det svårare försyndelser rekommenderar jag snigelpostbrev till namngiven ansvarig områdeschef.

HUS 1 i tätort: AVM 6840 LTE/Telia  med sektorantenn (Wimo 18705.12 DUAL), VoIP.
HUS 2 i glesbygd: E-lins H900 LTE 4G/Telia med sektorantenn (Wimo 18707.15 DUAL), VoIP.                     
HUS 2 i glesbygd: (Failover) E-lins H820 450 LTE/Net1 med 2x12 elements riktantenner. VoIP
MOBILT: E-lins H900 LTE 4G/Telia med 2 takantenner; VoIP.  RESERV: AVM 6840 LTE och AC810

3

Sv: Tillbehör till nya modemet.

Har fått svar på mina mail förut men denna fråga var kanske för svår?
Det borde ju vara fler som råkat ur för samma sak, bli fakturerad men inte få det man beställt, för övrigt är det svagt att det inte ingår batteri och kabel som det gjorde med de gamla modemen.
Får väl ha fortsatt tålamod som N1 tackade för när beställningen gjordes (obs ironi)

4

Sv: Tillbehör till nya modemet.

collie skrev:

Har fått svar på mina mail förut men denna fråga var kanske för svår?
Det borde ju vara fler som råkat ur för samma sak, bli fakturerad men inte få det man beställt, för övrigt är det svagt att det inte ingår batteri och kabel som det gjorde med de gamla modemen.
Får väl ha fortsatt tålamod som N1 tackade för när beställningen gjordes (obs ironi)


Svaret jag fick från kundservice var att det skickas inte med batterier till modemet då folk i huvudsak använder modemen i hemmet.
Hon jag pratade med fattade inte vitsen med ett batteri även om nu modemet står i hemmet... (!)

Hemma: Telia fiber 500/500.
Bärbart: ZTE MU5001 + Telia Extra användare.
Mobil(t): Galaxy S23 Ultra & Telia Obegränsad.
Extra: Allt möjligt, som externa antenner & simkort.

5

Sv: Tillbehör till nya modemet.

Jaha.
Men de skryter ju om sitt driftsäkra nät. Där jag använder N1 mest brukar det vara strömavbrott ibland, laptopen går ju på batteri, sedan är vi ute med husvagnen vill man gärna köra på 12v. Men sitter den du pratade med i "stan" så fattar hen inte hur vi använder N1 i praktiken. Hur som helst sakerna är betalda då ska de levereras.

6

Sv: Tillbehör till nya modemet.

Om man nu har valt att köra Net1:s egen telefoni och det blir strömavbrott - tycker supporten då fortfarande att det inte behövs något batteri ? Symptomet kallas tunnelseende från storstadsperspektiv och är både allvarligt och smittsamt. För övrigt är det i de flesta fall bättre och billigare att köra någon annan telefonioperatör över Net1....

HUS 1 i tätort: AVM 6840 LTE/Telia  med sektorantenn (Wimo 18705.12 DUAL), VoIP.
HUS 2 i glesbygd: E-lins H900 LTE 4G/Telia med sektorantenn (Wimo 18707.15 DUAL), VoIP.                     
HUS 2 i glesbygd: (Failover) E-lins H820 450 LTE/Net1 med 2x12 elements riktantenner. VoIP
MOBILT: E-lins H900 LTE 4G/Telia med 2 takantenner; VoIP.  RESERV: AVM 6840 LTE och AC810

7

Sv: Tillbehör till nya modemet.

Fick tag på kundservice på telefon, kabeln"var slut på lagret och ska skickas samtidigt som batteriet" var det svar jag fick.
Det var samma goddag yxskaftsvar som jag fick när prylarna beställdes för 2 månader sedan. Det kan inte vara kul för dem som sitter på kundtjänst och få skäll av missnöjda kunder. Frågade om det skulle bli någon form av kompensation för dröjsmålet, det skulle"tas upp med chefen". Den som lever får se. Faktureringen fungerar i alla fall.