26

Sv: Swedfone 4G - kanske en riktigt dålig affär?

Det måste ju finnas en bottenliga bland marknadsförare också.

LTE testare på 4G 2600, 1800, 900, 800 med Fritzbox AVM 6890, AVM6840, AVM6842, AVM 6820 och AVM 7590/7490/7390 samt diverse mifis från ZTE och Netgear. Några huaweimodem på hyllan.

27

Sv: Swedfone 4G - kanske en riktigt dålig affär?

Det luriga tycker jag är just att ett svenskt företag skrivit på ett annat språk och använt en översättningsmotor. Det ringer klockor hos mig i alla fall...

28 Senaste redigerad av E Kafeman (2014-06-29 16:56:59)

Sv: Swedfone 4G - kanske en riktigt dålig affär?

Sök på Google och välj Google+ recension till höger på denna sida.
Det är fyra som satt högsta betyg på Swedfone på denna sidan, bl.a Elin A. som varmt rekommenderar Swedfone, som kanske väntat.
Kritikern Sören J. skiver som extra kommentar "Snart kanske vi skaffar Iphones också!".
Kritikern Jan Erik Lydemark skriver ang Swedfone på Swedefone Google+ : "Nästa gång kanske jag skaffar en sån där Iphone."
Förutom att han och Sören gillar samma telefon fyller Jan Erik flera sidor med lovord om Swedfone här.
Den kanske mest intressanta personen som lämnat en Google+ recension om Swedfone, heter Rick Markus, vilken även har en bild på sej själv, men en stjärnskvallersida har samma bild på sin hemsida och då heter han Hugh Grant.
Hugh Grant alias Rick Martin, gillar Swedfone på en mängd internet-sidor, t.ex. här, och här.
Hugh/Rick är nog Elins egna Mållgan. Det är bara hon som kan se dom.
Kan inte vara så roligt om man måste hitta på nöjda kunder. Vad värre så tycks man vara tvungen att även hitta på personalen. Här är deras illa photoshoppade personalfoto. Kul att man lånar varandras kläder och slipsar och portfölj, men de svarta byxorna var nog lite väl långa för den stackars kortisen till höger.
Det finns ett flertal gratis-bloggar vars innehåll enbart är ordbajs med syfte att lura Google att ranka upp Swedfone på sökresultaten och även om de är anonyma så är  det en hel del som tyder på Hugh/Rick/Elin ligger bakom.
En av få andra som känner Rick Martin, eller åtminstone har honom i sina Google+cirklar är Melvin Mutton. som verkar vara den som sköter telemarketingen. Härlig arbetsgivare enligt bl.a. Flashback. Kolla in arbetssförmedlingen hemsida, där Swedfone söker säljare enligt model beskriven i Flashback, även bio-biljetten som löne-bonus finns kvar.

Elin's samlade verk på internet handlar mest om att luras.
Om man läser andra än Elin och hennes påhittade kompisars omdömmen om Swedfone så känner sej många totallurade, så Swedfone tycks leverera lurdelen alldeles utomordentligt.

http://www.mdavid.com.au/images/spam2.jpg
Likartad marknadsföring?

By the way, Elins profil-foto på G+ är också knyckt. Fotot som original hitta man här och då heter hon Gigi Michael.
Det kan mycket väl vara så att Elin är påhittad också.

Internet-troll ska man inte mata. Detta inlägg matar trollen, även om avsikten i första hand är att varna för fula företag.
Företaget Swedfone har en historia bakom sej, under ett antal olika företagsnamn så det lär dyka upp nya Swedfone när detta företag inte längre kan få lättskördade kunder.

Mitt förslag är att skapa en särskild sektion på Mobilabredband, typ varningslista för företagsbildare vars huvud-avsikter mer är snabba cash än att leverera mobilt bredband, och flytta denna tråden dit.

29

Sv: Swedfone 4G - kanske en riktigt dålig affär?

Det är bara att applådera det jobb du lagt ner! Det kan knappast råda något tvivel om företaget längre...

30

Sv: Swedfone 4G - kanske en riktigt dålig affär?

Finns en artikel i dagens Expressen (papperstidningen å första sidan) där "IT-butiken" & Swedfone är de oärliga.


Swedfone ska vi nog akta oss för!

Hemma: Telia fiber 500/500.
Bärbart: ZTE MU5001 + Telia Extra användare.
Mobil(t): Galaxy S23 Ultra & Telia Obegränsad.
Extra: Allt möjligt, som externa antenner & simkort.

31

Sv: Swedfone 4G - kanske en riktigt dålig affär?

Länk till Aftonbladet där "Pippi" blivit lurad av Swedfone: http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a … 9148479.ab

Fiber, Bordsrouter ZTE MF28G/D, 2x Huawei B525s-23a, 3Maxfart Fri Surf (100GB/mån), Wifog
Tech Blog of Sweden

32

Sv: Swedfone 4G - kanske en riktigt dålig affär?

Vilken soppa, har tagit mig friheten att ändra topic samt skriva en notis i "Elins" första inlägg samt låst kontot.

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

33

Sv: Swedfone 4G - kanske en riktigt dålig affär?

Andreas, vad menar du med att inlägget inte är partiskt någonstans?

LTE testare på 4G 2600, 1800, 900, 800 med Fritzbox AVM 6890, AVM6840, AVM6842, AVM 6820 och AVM 7590/7490/7390 samt diverse mifis från ZTE och Netgear. Några huaweimodem på hyllan.

34

Sv: Swedfone 4G - kanske en riktigt dålig affär?

Bra utfört Andreas ;-)
Swe kanske vill sponsra forumet och agera mer publikt med äkta namn... B-)
Annars kan dom nog hålla sig borta helt.

Andreas skrev:

Vilken soppa, har tagit mig friheten att ändra topic samt skriva en notis i "Elins" första inlägg samt låst kontot.

35

Sv: Swedfone 4G - kanske en riktigt dålig affär?

jonasolof skrev:

Andreas, vad menar du med att inlägget inte är partiskt någonstans?

Självklart hjärnsläpp bara, inget mer.

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

36

Sv: Swedfone 4G - kanske en riktigt dålig affär?

Fick idag mail från Elin som bad om att få lösenordet återställt, skrivet på Engelska.
Återkopplade med mina tankar och att de kunde ringa mig om de ville förklara.

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

37

Sv: Swedfone 4G - kanske en riktigt dålig affär?

Haha,
Vilken humor

38

Sv: Swedfone 4G - kanske en riktigt dålig affär?

Hej allihopa.
Jag har jobbat på it-butiken och swedfone, i själva verket är detta samma ägare, de jobbar inte alls åt flera olika opratörer utan endast swedfone.

De är inte bara er kunder dem lurar utan medarbetarna jobbar under hot och extrema krav.
Jag hoppas ingen går på detta skitföretag!!!

39

Sv: Swedfone 4G - kanske en riktigt dålig affär?

Lurar systematiskt småföretagare! Swedfone ringer på mitt privata nummer som inte har använts på 2år för mitt företag. Försäljaren säger ingenting om att det gäller ett företagsabonnemang. Han uppger alla priser exkl moms medan all priser han jämför med i mitt teliaavtal är inkl moms, han påstår att det ska kosta 4000kr att köpa ut mig från mitt gamla abonnemang och att Swedfone ska stå för den kostnaden. I själva verket kostar det 7000kr. Eftersom avtalet är skrivet som avtal med företag har jag ingen ångerrätt.
Jag håller nu på och bestrider avtalet genom Allmänna reklamationsbyrån.

CeciliaGP

40

Sv: Swedfone 4G - kanske en riktigt dålig affär?

Det är ganska tydligt att de gett uppdrag åt ett "seo team" för online marknadsföring.

"Content has been created by GOMO Group SEO-Team for online marketing purpose"

Stod på en powerpoint presentation som ligger på nätet

Känns som att det inte blev så lyckat.

41 Senaste redigerad av svenix (2015-09-16 08:53:30)

Sv: Swedfone 4G - kanske en riktigt dålig affär?

"Teleoperatören Swedfone måste sluta med sina ohederliga säljmetoder, säger konsumentombudsmannen. Annars väntar dryga böter."
http://www.gp.se/ekonomi/1.2833577-ko-s … leoperator

42

Sv: Swedfone 4G - kanske en riktigt dålig affär?

Inte förvånad, men KO lär inte göra många knop för att stoppa det.

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

43

Sv: Swedfone 4G - kanske en riktigt dålig affär?

Nej, förvånande är det inte. Snarare en bekräftelse på vilken typ av företag Swedfone är.