1

Tråd: Använda umr som 'brygga'

Använda umr som 'wifi brygga', dvs få två umr att länkaihop sina nät självmant med varandra.

nyfunktion...

tack

2

Sv: Använda umr som 'brygga'

Inga planer eller ambitioner för det. För komplicerat att supporta våra kunder, med tanke på alla tredje parti produkter som vi har ingen kontroll över.

Vad är scenariot egentligen?

3

Sv: Använda umr som 'brygga'

länka ihop två lan segment i två hus som nu har egna kopplingar mot inet, skulle isf ersätta en del andra pryttlar och bespara en del elföbrukning m.m. samt få 3g backup uppkoppling på köpet samt sms osv.

tanken var enbart mellan två umr.
brummar vidare med nuvarande dlink lösning då smile (nät adaptern havererade på ena dlink)

bara en tanke

4

Sv: Använda umr som 'brygga'

Jag förstår, men vi håller oss fast beslutna på att inte stödja såna komplicerade scenarion pga support. Det är inte en fråga om "kan" eller "inte kan", men huvudvärken sitter i tredje parti produkter när det gäller WDS scenarion, osv. De flesta som ringer in på supporten har knappt öppnat manualen som det är, så vi vill inte gå in på att lägga in funktioner som försvårar våra möjligheten att ge rätt support.

Om du vill använda två D-Link accesspunkter i bryggad läge, då bör du göra det eftersom D-Link säljer och supportrar såna produkter. Jag har själv gjort det i över tio år nu, men kan säga att det är inte alltid uppenbart vad man ska göra, även om dokumentationen man har tillhanda är hyffsat bra.

Har du tänkt på att skaffa repeater istället? Många bra accesspunkter har sån funktion, och det funkar rätt bra, förutom att man kanske inte här tillräckligt många LAN portar.

5 Senaste redigerad av karra (2009-08-14 23:26:08)

Sv: Använda umr som 'brygga'

Jag förstår om ni inte vill suportra, men från våran sida sett försöker vi hitta lösning på att inte Dovado har G-lan eller snabbt  trådlöst nät .

Då vill man ha in den på ett lätt sätt i sitt nät .

Så en config till Dovado så att det går att trycka den i befintlig router skulle inte vara fel eller fläta samman det trådlösa.

Jag har provat en del men inget funkat bra.

6

Sv: Använda umr som 'brygga'

om ni inte vill samir, så låter jag det vara som det är.
diskussionen är avslutad för min del.
tack

ps.
startade VPN länk istället, för att länka ihop näten då den funktionen redan finns i bef routrar men äter trafik.

7 Senaste redigerad av karra (2009-08-22 08:37:55)

Sv: Använda umr som 'brygga'

G-Man

Kan du ge förslag mellan två routrar på uppsätning i config


Kan du ta del av 3g från Dovado till pc genom VPN ?