1

Tråd: Unversal telecom höjer priset och byter tillbaka till Telenor.

För inte så länge sedan bytte Universal från Telenors till Telias nät.
Passade mig utmärkt eftersom jag har bra 4G-täckning med Telia men inte på Telenor.

I ett annat ärende var jag inne på deras hemsida och såg att priset var höjt ganska rejält. 40GB abb från 199kr/mån till 369kr/mån, när jag kollat vidare såg jag att det stod att de använder Telenors mobila nätverk.
Har de alltså bytt tillbaka?! Varför? Någon som vet?

Jag har deras 40GB abbonemang men jag har inte märkt någon förändring. Varken på pris eller mottagning, så det verkar som att jag fortfarande ligger kvar på telias nät.
Undrar hur länge jag kan räkna med att göra detta...

2

Sv: Unversal telecom höjer priset och byter tillbaka till Telenor.

De har bytt tillbaka. Finns en tråd om det på Swedroid:
http://www.swedroid.se/forum/threads/un … or.122641/

3

Sv: Unversal telecom höjer priset och byter tillbaka till Telenor.

Gäller denna avgift enbart för nya abonnenter
eller drabbar den även de gamla abonnenterna?

4

Sv: Unversal telecom höjer priset och byter tillbaka till Telenor.

Jag ligger som sagt kvar på 199kr/månaden. Men skulle det bli höjning till 369kr så finns inte en chans att jag är kvar.
Telia har ju 40GB för 299 kr/mån. (Erbjudande tom 16/8)
Halebop har 25GB för 199 kr/mån.

5

Sv: Unversal telecom höjer priset och byter tillbaka till Telenor.

Å nu kom mailet:

"Hej Tomas,

Vi på Universal Telecom utvecklar ständigt våra tjänster med målsättningen att förbättra våra kunders användarupplevelse. Vi kommer därför att göra en uppgradering i september av ditt mobila bredband. Detta ger dig en klart förbättrad mobiltjänst med högre nätkapacitet. I samband med uppgraderingen kommer ditt mobila bredband att flyttas över till Telenors prisade 4G-nät och du kommer att få ett nytt SIM-kort. Ändringen påverkar inte villkoren för ditt abonnemang och du behåller samma låga priser.

Vi känner en stor trygghet i detta byte och tror att du som kund enbart kommer att uppleva det som positivt!

SIM-kortet kommer att skickas till ditt närmaste utlämningsställe. Du kommer att få ett SMS från oss och en avi från posten med ditt försändelse-ID. Tänk på att ta med ID-handling när du hämtar ut ditt nya SIM-kort."

Undrar vad som händer om man inte stoppar i sitt nya simkort.
Antagligen försvinner tjänsten efter ett tag...

6

Sv: Unversal telecom höjer priset och byter tillbaka till Telenor.

Överflyttningen sker automatisk ett visst specifikt datum. Du har också en möjlighet att välja ett annat datum (inom ett intervall på ett par veckor, tror jag att det var). Så, vid det givna, eller valda, datumet slutar nog det gamla simkortet att fungera.

Jag kan nämna att jag tvingades starta om telefonen för att få 4G-täckning. Annars hade jag bara H+.

7

Sv: Unversal telecom höjer priset och byter tillbaka till Telenor.

Vad skulle det vara bra för att flytta till Telias nät under en period? Blev ju bara rörigt!

8

Sv: Unversal telecom höjer priset och byter tillbaka till Telenor.

200 kr i startavgift, nej tack!