1

Tråd: Början till slutet för Fogg...?

I dag kom detta meddelande:
http://us7.campaign-archive1.com/?u=acd … 0d097cc8ca

Rejäla försämringar väntar för Fogg kunderna. Kvar blir nästan ingenting av de stolta planerna.
Free abonnemang omvandlas till "HP data pass" med endast 250 MB data per månad som endast gäller inom Sverige...

2

Sv: Början till slutet för Fogg...?

Vi har resten av året kvar. På sommaren kommer EU ändra roamingvillkor anyway.

Was fun while it lasted.

3

Sv: Början till slutet för Fogg...?

HP Datapass så det har hoppat i knät på Hewlett Packard.

HP will manufacture tablets, notebooks and Chromebooks which will run on Three’s network, with data bundles being managed by Fogg Mobile

-Does HP DataPass support roaming?
°HP DataPass service will only work in the county in which it was first registered at this time.
°HP DataPass includes 250 MB of free data per month that can be used in Sweden only.

-I removed the preloaded SIM and try to use it in another tablet, but it doesn't work, why?
°The SIM that comes with this device is designed to work with the HP DataPass service and will not work in another device.

http://h20386.www2.hp.com/SwedenStore/M … ity_ctl/dt

http://hpdatapass.foggmobile.com/#/faq

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

4

Sv: Början till slutet för Fogg...?

Lite tråkigt att det som var Fogg:s "grej": Fri surf över nationsgränserna
verkar försvinna...

5

Sv: Början till slutet för Fogg...?

Återupplivar en gammal tråd.

Förändringen måste ha gjorts i veckan, nu pekar FoggMobiles hemsida om till http://www.globetouch.com/ istället. Appen har försvunnit från AppStore. Men om man har appen kvar så går det fortfarande att logga på.

Jag har 2st kort som fortfarande fungerar... men hur länge till?

6

Sv: Början till slutet för Fogg...?

Fungerar appen fortfarande?
Jag kan inte logga in längre.

Det verkar ändå som om SIM-kortet fortfarande
fungerar och levererar sina 1 Gb/mån.

Någon annan här på forumet som har
fler erfarenheter om dagsläget för Fogg?

7

Sv: Början till slutet för Fogg...?

Korten fungerar fortfarande också för mig.

8

Sv: Början till slutet för Fogg...?

Fungerar för mig och det är bara att man måste logga in från en annan sida, får fortfarande mail när datagränsen är nådd m.m.
Går dock inte att nyteckna det har tagits över av hp har jag för mig.

9

Sv: Början till slutet för Fogg...?

A-Man skrev:

det är bara att man måste logga in från en annan sida

Vilken sida loggar du in ifrån?

10

Sv: Början till slutet för Fogg...?

svenix skrev:
A-Man skrev:

det är bara att man måste logga in från en annan sida

Vilken sida loggar du in ifrån?

https://hpdatapass.foggmobile.eu/#/landing
Men nu verkar jag inte heller logga in, och säger unknown user när jag försöker köra password reset.
Så sent som 7 juli fick jag mail om att datan började ta slut och även ett mail när jag gått över om att köpa mer data, men dom verkar inte fungera längre.

11

Sv: Början till slutet för Fogg...?

Prova:
https://site.foggmobile.com/#/login

12

Sv: Början till slutet för Fogg...?

Tack! Den sidan fungerade att logga in på med mitt konto och jag kunde se mitt saldo. smile
Provade också mitt Fogg SIM-kort tidigare idag och det fungerar än!

13 Senaste redigerad av QRP (2015-11-14 18:01:04)

Sv: Början till slutet för Fogg...?

Fortfarande den 14/11-15 så fungerar mitt Fogg SIM-kort.
Använder det i ett övervakningssystem med en Dovado Tiny
och D-link Wifi-rörelsevakt DCH-S150.
Fogg tillåter 1Gb/mån vilket räcker för att hålla igång denna
konfigurationen utan några problem.

14

Sv: Början till slutet för Fogg...?

Mitt Fogg-kort fungerar också perfekt. Får 1 GB i månaden vilket räcker mer än väl för att ha i surfplattan. Sjukt att de fortsätter erbjuda detta gratis, de tjänar ju inget alls på det smile

15

Sv: Början till slutet för Fogg...?

Mitt Fogg SIM-kort slutade fungera för en månad sedan. Men gratis Internet i två kan man inte klaga på.

16

Sv: Början till slutet för Fogg...?

peter2 skrev:

Mitt Fogg SIM-kort slutade fungera för en månad sedan. Men gratis Internet i två kan man inte klaga på.

Tänkte faktiskt betala lite men har två simkort och visste inte vilket som hade vilket nummer så slängde dem (fungerade inte längre utan betalning).

17

Sv: Början till slutet för Fogg...?

Var nog förväntat,
Gratis brukar inte hålla i länden.
smile

18 Senaste redigerad av QRP (2015-12-07 18:36:35)

Sv: Början till slutet för Fogg...?

Informationen låter något oroväckande men den 7/12-15 så fungerar faktiskt mitt Fogg SIM-kort fortfarande. Det används i ett övervakningssystem med en Dovado Tiny och D-link Wifi-rörelsevakt DCH-S150. Med 1Gb/mån räcker för att hålla igång denna konfiguration utan några problem så länge det nu fortsättningsvis varar.

Brukar kolla mitt saldo här emellanåt:
https://site.foggmobile.com/#/login


Fanemej om inte mitt kort också har lagt av nu när jag kollar!! sad

Vad kan man tänka sig för ett kontantkortsalternativ som kan hålla igång min konfiguration utan större kostnad? 1GB/månad räcker.

Grejen är att konfigurationen endast är uppkopplad momentant vid vissa tillfällen så uppkopplingen är inte tidsmässigt bunden utan bara bunden till mängden förbrukad data, ungefär 1GB/månad.

19

Sv: Början till slutet för Fogg...?

Även mitt Fogg-kort har lagt av märkte jag idag när jag provade.
Nåväl, man får tacka för de åren som varit! smile

20

Sv: Början till slutet för Fogg...?

Båda mina kort har nu slutat att fungera. Man får tacka för åren som gott, de har sparat oss mycket pengar i roaming när vi hälsat på familj i England.

21 Senaste redigerad av QRP (2015-12-16 15:49:41)

Sv: Början till slutet för Fogg...?

Nej, det det är inte helt självklart att korten har upphört ...

Mitt Fogg SIM-kort är tydligen fortfarande vid liv och kopplar upp sig till och från sig mot operatör Tre. Ibland fungerar det och ibland inte gentemot Fogg också.

22

Sv: Början till slutet för Fogg...?

Fick ett mail nyss.

Att tjänsten kommer att upphöra och mitt abonnemang stängs av i slutet av månaden.


Det varade ganska länge ändå måste jag säga.

23

Sv: Början till slutet för Fogg...?

Japp, nu verkar Fogg vara ett definitivt avslutat kapitel.
Vi får tacka för den tid som har varit och konstatera att inget är gratis för evigt.


"The End of the Fogg service

At the end of 2014 Fogg Mobile was acquired by GlobeTouch Inc., one of the leading providers of global connectivity services. Although Fogg had re-shaped the way we do business long before we became part of GlobeTouch, we still need to make those final changes to adjust to our company's strategy. At the end of this year, 2015, we will therefore end the Fogg service for good. That means your Fogg SIM will stop working at the end of this month. Any running subscriptions will be cancelled immediately when service closes.

It's been quite a journey since the start in 2012, and we are very greatful that you showed your interest in our service by joining us through that journey.

We continue to provide flat-rate Internet access accross borders, which was Fogg's mission from the very start, although we now create solutions for enterprises and global corporations on this aspect rather than market our service directly to end-consumers. With that said, we may be part of your next mobile Internet experience, without you even knowing it.

If you have any questions about the end of the service, please feel free to contact us at support@foggmobile.com

Cheers,
The Fogg Team "

24

Sv: Början till slutet för Fogg...?

Det var väl EU:s beslut att dels ta bort roamingavgiften och dels börja arbeta för gemensam copyright för hela EU som gjorde Fogg onödigt på några års sikt. Jag fick aldrig kortet att fungera men tanken var god.

25

Sv: Början till slutet för Fogg...?

Fick samma mail idag.