1

Tråd: E220 visar icke fungerande diskenhet efter uppgradering

Hej!

har nyss uppdaterat firmware och skulle byta kontrollpanel från mobile connect till Mobile Partner på mitt telia e220 modem.

Det strulade tyvärr till sig (vet ej om det beror på att jag gjorde saker i fel ordning...).

Nåväl: nu varnar XP för att modemet är en masslagringsenhet på F som inte är tillgängligt med en skadad diskstruktur. Ikonen för enheten har fått ett litet äpple (som man får ibland när man stoppar in en cd bränd på mac)

Något mobile partner har inte installerats (antar att det ska läggas in från modemet men att det inte funkar nu när det är korrupt...)

Efter flera försök lyckades jag flasha in ny firmware på modemet och det går att koppla upp med telia connect. Men varningen om den korrupta diskstrukturen får jag varje gång jag kopplar in modemet och det känns inte så bra.

Någon som vet om detta går att åtgärda?

2

Sv: E220 visar icke fungerande diskenhet efter uppgradering

Hej!
Jag heter Susanne och jobbar på Telias kundtjänst.

Det låter som att det har blivit något fel vid uppdateringen av modemet. Det du kan göra är att försöka köra uppdateringen igen. Det viktiga är att du inte har i simkortet under uppdateringen och att du inte drar ut modemet innan uppdateringen är färdig.

Om det inte hjälper så kan det vara så att du måste lämna in modemet på lagning.

Med vänliga hälsningar
Susanne Boström
Telia Kundservice

Hej! Vi som svarar här jobbar på Telias kundservice.