1

Tråd: Tiny Låser sig/startar om

Efter att ha använt Tiny (fw 7.3.0) sedan i november i en stuga utan problem har den börjat låsa sig/starta om sedan i mars. Den används med ett Huawei E1750 (på 3G). Alternativet i november var en E3351, men den gav betydligt lägre signalstyrka. Enheterna styr element och temperaturmätare.
Detaljer: I mars låste sig routern ca tre veckor och startade troligen om efter ett strömavbrott. Telia kunde påverka modemet så att det hamnade i ett av två lägen, tror de kallas attached och connected. Det påverkade inte routern. Den startade turligt nog om efter ett strömavbrott. Efter detta har routern startat om sig ett par gånger (Connection tracker aktiv). Masten har under 2014/15 blivit uppgraderad till 4G
Ett problem är att routern står i en stuga och hittills har felen inte dykt upp när vi varit där.
Några frågor jag funderar kring är om modemet E1750 är "för gammalt" och om E367 eller E3351 skulle fungera bättre. Även om uppgradering och injustering av 4G kan ha påverkat mastens funktion.
Tips eller synpunkter?

2

Sv: Tiny Låser sig/startar om

Hade du möjlighet att kommunicera med routern via SMS?

3

Sv: Tiny Låser sig/startar om

Nej, egentligen inte. Men jag fick bekräftelse (från operatören) på att modemet/routern mottagit SMS som "status" mm. Efter Telias andra åtgärd fick jag inga sådana bekräftelser.