26

Sv: Telenor höjer priserna på fri surf-abonnemang

Fick första räkningen för fri surf på 399 förr 349 men men helt fri surf.

Med vänlig hälsning Wikings1

Fiber 1000/100  Router Netgear R7000 med Merlin XWRT for the R7000

27

Sv: Telenor höjer priserna på fri surf-abonnemang

wikings1 skrev:

Fick första räkningen för fri surf på 399 förr 349 men men helt fri surf.

Med vänlig hälsning Wikings1

Samma här fick också första räkningen med nytt pris d.v.s. 399:- istf. 349:-. Nu heter tjänsten "Surf 399 Limited" men trots namnet (Limited) är det fri surf inom Sverige som gäller enligt abonnemangsinfon på "Mina sidor".

28

Sv: Telenor höjer priserna på fri surf-abonnemang

Nalleman skrev:
wikings1 skrev:

Fick första räkningen för fri surf på 399 förr 349 men men helt fri surf.

Med vänlig hälsning Wikings1

Samma här fick också första räkningen med nytt pris d.v.s. 399:- istf. 349:-. Nu heter tjänsten "Surf 399 Limited" men trots namnet (Limited) är det fri surf inom Sverige som gäller enligt abonnemangsinfon på "Mina sidor".

Troligen syftar "limited" på att det är en begränsad skara människor som har abonnemanget.

29

Sv: Telenor höjer priserna på fri surf-abonnemang

Fick ett brev jag med i veckan. Jag har Surf med Fastpris hemtelefoni och det kostar 429:- idag och blev höjt till 549:-

30

Sv: Telenor höjer priserna på fri surf-abonnemang

Fri surf kan likaväl betyda att det inte är en trafikkostnad på data.

31

Sv: Telenor höjer priserna på fri surf-abonnemang

Helt fri surf skrev dom på pappret när dom informerade om höjjningen.
Mvh Wikings1

Fiber 1000/100  Router Netgear R7000 med Merlin XWRT for the R7000

32

Sv: Telenor höjer priserna på fri surf-abonnemang

Hejsan!

Tänkte bara fråga om det är någon som tex nyss fiber eller något och vill bli av med abonomanget så tar jag gärna över det..
mvh jimmy persson

33

Sv: Telenor höjer priserna på fri surf-abonnemang

Det är FRI surf som gäller.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Telenor MBB 32 / E3276 i en Dovado Pro / E398 i en TP-Link 3420 V.2/ Dovado Tiny som bara ligger och dammar

34

Sv: Telenor höjer priserna på fri surf-abonnemang

En fråga jag hade tidigare 249 fri surf (200g) 4g. Fick en höjning till 299. Gick in på mina sidor och kollade och där stod det 3g istället 2-10mbit/s Mailade kundtjänst och de sa att det var 2-10 som gällde men fri surf. Tyckte det var skumt jag har 4G tlenor i modemet och får ca 20-30Mbit/s Ni andra som har 299 ltd fri surf vad står det hos Er? Vill inte bråka för mycket så länge jag använder tjänsten själv men hade funderingar på att sälja abonnemanget och då vill man att den nya kunden får 4g också.

35

Sv: Telenor höjer priserna på fri surf-abonnemang

För mig står det 3G 2-10 men jag köpte abonnemanget som 3G 2010. Jag skulle vilja ha 4G täckning på abonnemanget men Telenor säger att det inte går att fixa.

D-link DWR-923 - Telenor - 2X Poynting LPDA-A0044

36

Sv: Telenor höjer priserna på fri surf-abonnemang

Jag köpte mitt abonnemang 32Mbit fri surf med 4G. Såg att andra hade fått en höjning till 399 kr med 4g. Eftersom jag fortfarande har 4g och betalar 299 kr kanske jag inte ska bråka då kanske de sänker hastigheten. Men tycker att de sköter sin kundvård under all kritik. Mr. T har du 3G vad får du för hastighet. Antagligen har de uppdaterat mitt abonnemang i de administrativa delen men inte rent tekniskt. Bättre det än tvärtom.

37

Sv: Telenor höjer priserna på fri surf-abonnemang

När jag tecknade abonnemanget så var det upp till 6 Mbit, men jag vet inte vad jag får ut nu då jag använder 4G istället. Jag får kolla upp om dom ändrat hastigheten då det inte står något om upp till 6 längre. Jag återkommer.

D-link DWR-923 - Telenor - 2X Poynting LPDA-A0044