1 Senaste redigerad av SM6VTT (2015-03-12 21:00:56)

Tråd: Modemhyra?

Reagerade på mitt autogiro att Net1 drar 49kr modemhyra trots att min bindningstid gick ut för längesedan. Jag vet att jag tvekade på om jag skulle köpa eller avbetala modemet när jag köpte det men kom fram till att det blev ungefär samma kostnad på 24 månader.

Detta var svaret:

Modemhyra betalar man så länge man är kund och lånar vårat modem.
Detta ger dig en garanti på modemet om det skulle gå sönder etc.

Ha en fin dag!

Tyckter det är väldigt konstigt... och jag minns inte att det stod så i avtalet. Var det nu är... ;-)

Men jag har inte hört talas om någon annan operatör för mobila bredband som har motsvarande avtal..

Net1 D35 - Mastmonterad LTE router Mikrotik - Comhem 50

2

Sv: Modemhyra?

Net 1 är inte som andra operatörer..... smile

3

Sv: Modemhyra?

då är det nog fortfarande att du hyr det av dom , jag köpte mitt R90 modem kostade drygt 2500 kr , men då om det gick sönder efter garatin gått ut,så fick jag inget nytt utan fick stå för ett nytt modem själv igen om det skulle gå sönder,

tror man ska kika på det där att om man gör avbetalning eller bara hyr det, ibland tycker man att det står glasklart och när man kollar närmare så är det inte alls så, för då har dom lagt in en brasklapp att tyvärr så gäller inte det du har läst. Jag tycker bäst är att betala direkt då är det mitt och jag har betalat det smile,

Hemma: Fiber 1000/1000 Mbit
Mobilt: 2st ZTE MF823, 2st Dovado go, 2 st MF910
antenner: 2 st Directional Antenna | 14dBi, 800MHz MIMO | 2st  Macab PRO-1000 7dbi panelantenn | 2st Magnetfotsantenn 9dBi | 2st Magnetfotsantenn 7dbi