1

Tråd: Nya bredbandsabonnemang

Nu har Telenor förändrat sin portfölj för mobila bredband. Nu ser priserna ut som följer:

Surf Small
199kr/månad
10GB data
Ned: upp till 40Mbit/s
Upp: upp till 20Mbit/s

Surf Medium
299kr/månad
20GB data
Ned: upp till 100Mbit/s
Upp: upp till 50Mbit/s

Surf Large
399kr/månad
40GB data
Ned: upp till 100Mbit/s
Upp: upp till 50Mbit/s

Efter denna förändring har man alltså priser som är desamma som Telias mobila bredband.

Com Hem 500/50 -> ASUS RT-AC68U, 3Maxfart Total -> E5172, Tele2 Personal 80GB-abo -> E5776

2

Sv: Nya bredbandsabonnemang

http://www.mobil.se/mobilbusiness/markn … OMMYC4YGjQ

Tele2 hänger på...

Är det nån som testat att ha ett vanligt abb i telefonen och ett mobilt bredband i den samma (dualsim) och isf funkar det bra?
Tänkte ta mitt bbb 100gig och sätta i luren och det billigaste ring abbet som passar mig. Blir ju så mycket billigare isf än dessa dyra abb med typ 10-20 gig datapott som följer teleabbonemangen...

3

Sv: Nya bredbandsabonnemang

careface skrev:

Nu har Telenor förändrat sin portfölj för mobila bredband. Nu ser priserna ut som följer:

Surf Small
199kr/månad
10GB data
Ned: upp till 40Mbit/s
Upp: upp till 20Mbit/s

Surf Medium
299kr/månad
20GB data
Ned: upp till 100Mbit/s
Upp: upp till 50Mbit/s

Surf Large
399kr/månad
40GB data
Ned: upp till 100Mbit/s
Upp: upp till 50Mbit/s

Efter denna förändring har man alltså priser som är desamma som Telias mobila bredband.

En klar förbättring mot tidigare alltså. De är väl tvungna att anpassa sig till övriga marknaden.

4 Senaste redigerad av Jonny (2015-02-17 12:44:22)

Sv: Nya bredbandsabonnemang

men långt kvar till dom gamla priserna & kvoterna smile
sedan är väl Telia inte kända för att vara billiga direkt genom åren

Sanningen är i likhet med moralen, något relativt: det finns inga fakta, bara tolkningar.
Asus main Router AC68U, 2st poynting riktantenner,5st Rt N12D1 Routers som Ap & Repeaters, Buffalo NaS, 12st ip cams (thinking, do I got the IP-Cam addict desice? tongue )

5

Sv: Nya bredbandsabonnemang

Man har troligtvis inte sålt speciellt mycket bredbandsabonnemang den senaste tiden och det börjar närma sig 2 år sedan sista "frisurf" såldes för Telenor och vill man öka på kundstocken så är det läge och justera priserna..

6

Sv: Nya bredbandsabonnemang

Känns lite dumt i efterhand att man inte loggat priser och dess förändringar övertid, hade säkert varit snyggt/intressant att få det visuellt hur de går från 0 till 100 och tillbaka till 0, fram och tillbaka. smile

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

7

Sv: Nya bredbandsabonnemang

Dual sim finns bara med 3 G ännu. Kommer med 44G. Bäst leta utanför Sverige. Bl a Alcatel ska komma med dual sim 4 G. Jag kör 4 G surf abb i iphone 6 plus och ringer med liten lur.

LTE testare på 4G 2600, 1800, 900, 800 med Fritzbox AVM 6890, AVM6840, AVM6842, AVM 6820 och AVM 7590/7490/7390 samt diverse mifis från ZTE och Netgear. Några huaweimodem på hyllan.

8

Sv: Nya bredbandsabonnemang

Jag kör med enbart data sim i en lur, och sip för röst. Funkar ypperligt bra.
Dual sim lurarna jag har, är ena kortet tex gsm och det andra lte/wcdma.

9 Senaste redigerad av nisse (2015-02-20 12:36:47)

Sv: Nya bredbandsabonnemang

http://www.gsmarena.com/huawei_ascend_mate7-6543.php

Typ denna kunde kanske funka?