1

Tråd: Inget stöd för Option icon 401 i Dovadon

Tyvärr finns ännu inget stöd för Option icon 401 i Dovadon.
Option icon 401 är prisbelönt och anses idag vara ett av dom allra bästa modemet som finns till försäljning
Känns lite som en besvikelse.
Så där står Dovadon hemma oanvänd.:(

2

Sv: Inget stöd för Option icon 401 i Dovadon

Hej Raymond.

Icon 401 jobbas det på.

Vi håller följande sida uppdaterad när det gäller modem.
http://www.dovado.com/umrmodems.html

//Mathias

3

Sv: Inget stöd för Option icon 401 i Dovadon

Oj det var nästan lika snabbt svarat som i real life.
Tack

4

Sv: Inget stöd för Option icon 401 i Dovadon

Nu har det snart gått en månad sen sista uppdateringen och det finns ännu inget stöd för Option icon 401 i Dovadon.
Känns lite som en besvikelse.
Så där står Dovadon hemma oanvänd.:(

Raymond

5

Sv: Inget stöd för Option icon 401 i Dovadon

Jag ger nu upp Dovado efter flera månaders väntan.
Jag håller som bäst på att titta efter en ny router som har stöd för Option icon 401.
Snart säljs det en billig Dovado.
Mycket snack och lite verkstad.

Raymond sad

6

Sv: Inget stöd för Option icon 401 i Dovadon

Hej Raymond,

Det kommer dröja ett bra tag innan 401:an funkar i routern. Vi kan inte garantera nånting, men vi försöker vårt bästa. Just nu är firmware 3.0 prioritet.

Tack,

Samir

7

Sv: Inget stöd för Option icon 401 i Dovadon

...ett bra tag, hur långt är det tro?
Någon ljusning när det gäller 401/Dovadon?

8

Sv: Inget stöd för Option icon 401 i Dovadon

Hej Haze,

Vi siktar på nånstans i Maj. Just nu håller vi på att förbereda miljön som kommer klara av 401:s krav.

Det kommer en ny mjukvara snart som kommer stödja andra märken av modem tillverkare.

Ha det bra!

9

Sv: Inget stöd för Option icon 401 i Dovadon

Ser det fortfarande ut som om det kommer stöd i Maj?

10

Sv: Inget stöd för Option icon 401 i Dovadon

Det hoppas vi definitivt. Next stop blir en ny firmware release som innehåller stöd för 14 nya modem från olika märken som BandLuxe, Sierra Wireless, ZTE och flera olika CDMA tillverkare. Option 401/431 kommer vi jobba på under Maj. Vi jobbar gärna tillsammans med er när det gäller testning och verificiering så fort det är dags, så klart. Vi meddelar när tiden kommer.

Anledningen att det drog ut så här långt var att Option hade ändrat om hela mjukvaran i 401:an, så vi måste anpassa våran miljö för att stödja den. Det är en lite mer krävande process än man trodde, men vi jobbar på det.

Have faith.

Ha en solig helg!

11

Sv: Inget stöd för Option icon 401 i Dovadon

Snälla ordna stöd för detta modemet... är så förbenat nyfiken på om jag kan få bättre uppladdningshasighet från sommarstugan. Det är faktiskt riktigt trevligt att kunna kolla in kameran som står i stugan och visar utsikten som var anledningen till att vi en gång i tiden köpte densamma. Nu är ju E169 aningen seg. Sedan vet jag ju inte om Tele2 behagar släppa på lite mer upload men har ett jobb abb som kan "användas" i nödfall... 

snälla...

12

Sv: Inget stöd för Option icon 401 i Dovadon

Mange skrev:

Snälla ordna stöd för detta modemet

Mange, läs min tidigare inlägg. Testa hastigheten med modemet direkt in i din dator.

13

Sv: Inget stöd för Option icon 401 i Dovadon

Samir,
Jag är inte säker att jag förstår ditt inlägg men det kan ju bero på att jag var otydlig i mitt hmm

Hursomhaver, jag har 0,384 Mbit upp med E169 med Tele2 från Dovadon. Med Option 401 når jag 0,9-1,2 Mbit upp med Telia direkt från datorn från samma fysiska plats.

Jag vill sålunda använda Option 401 i Dovadon och streama kameran med anständig uppladdningshastighet, antingen via Tele2 eller Telia beroende på vad resp abb erbjuder i faktisk uppladdningshastighet. Tele2 abb har "bara" 0,384 upp enligt avtalet men jag vet inte om de har strypt hastigheten upp. Jag har mao inte testat att använda Option 401 med Tele2 abb.

Hoppas därför på stöd för Option 401 snart i Dovadon... Ska till landet nästa helg och tänkte labba lite grann med (då slipper jag kanske att kratta trädgården och rensa rabatter)

14

Sv: Inget stöd för Option icon 401 i Dovadon

Jag förstår, men 401an är vi inte färdiga med eftersom den kräver lite mer utveckling. Det är den första Option modem som verkligen behöver den senaste kärnan. Så fort vi trollar fram nån beta mjukvara, så är ni välkomna att ansöka om en provkörning på den.

15

Sv: Inget stöd för Option icon 401 i Dovadon

Hur ser prognosen ut för 401:an nu?

16

Sv: Inget stöd för Option icon 401 i Dovadon

Varsågoda!

http://www.youtube.com/watch?v=Gci9b_1-D2I