1

Tråd: 50% VÄRDECHECK från Vattenfall

Till alla våra mobilabredband.se kunder i Sverige:

Vi har nöjet att meddela att vi har inlett ett exklusivt kampanjsamarbete med Vattenfall! Denna kampanj ger 50% rabatt på Vattenfalls Smart Home WiFi-produkter, där SmartTemp (inomhus- /utomhustermometer), Smart Plug (On/Off Switch + power meter) och EnergyWatch (total home meter) ingår.

Dessa produkter fungerar i alla elnät, oavsett vem du har som leverantör.

http://i59.tinypic.com/106y2qc.jpg

Mer information om hur dessa produkter fungerar med din Dovado-router finns på http://www.dovado.com/vattenfall

Vi har glädjen att kunna erbjuda er medlemmar ett antal limiterade koder för kampanjen, så först till kvarn! Kontakta mig via PM så skickar jag en kod per kund.

Vattenfalls webbutik hittar ni här: http://energibutik.vattenfall.se/

Tack!

Sam / Team DOVADO

2

Sv: 50% VÄRDECHECK från Vattenfall

Hej!

Kul att folk visar intresse för Home Automation! Det finns fortfarande tillräckligt många värdecheckar kvar!

Hör gärna av er.

Önskar er fortsatt trevlig sommar!

Sam / Team DOVADO

3

Sv: 50% VÄRDECHECK från Vattenfall

Tyvärr upptagen med annat fnv, men det brukar lugna sig...

Kul rabatt annars om prylarna överlever sommarens åska.

4

Sv: 50% VÄRDECHECK från Vattenfall

G-Man skrev:

Kul rabatt annars om prylarna överlever sommarens åska.

Två utav tre av deras produkter drivs enbart på batteri, so no worries! :-)

5

Sv: 50% VÄRDECHECK från Vattenfall

Sedan är väl frågan med.... 50% på vad (priset) och det är bättre än tex tellstick ?

Sanningen är i likhet med moralen, något relativt: det finns inga fakta, bara tolkningar.
Asus main Router AC68U, 2st poynting riktantenner,5st Rt N12D1 Routers som Ap & Repeaters, Buffalo NaS, 12st ip cams (thinking, do I got the IP-Cam addict desice? tongue )

6 Senaste redigerad av Sam (2014-07-29 22:19:53)

Sv: 50% VÄRDECHECK från Vattenfall

Jonny skrev:

Sedan är väl frågan med.... 50% på vad (priset)

http://energibutik.vattenfall.se/se-sv/ … kter/c-29/ Kolla här

Jonny skrev:

och det är bättre än tex tellstick ?

Lösningen är baserad på WiFi, så du behöver ingen Tellstick, och den klarar 2-vägs kommunikation i realtid.

Kolla våra filmer: http://www.dovado.com/vattenfall

Sam / Team DOVADO

7

Sv: 50% VÄRDECHECK från Vattenfall

Förlåt att jag frågar men är denna "EnergyWatch" en engångskostnad? Ser priset som tyder på en engångskostnad och garanti i 1år. Har inte Vattenfall hemma men på landet så kanske hade varit smart att beställa en dit.

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

8

Sv: 50% VÄRDECHECK från Vattenfall

Priserna hos vattenfall är skyhöga, samt deras spec/info är shady,

500kr för en fjärrbrytare och 1500kr för en energimätare (om jag kommer ihåg rätt¿)

Som jag tolkar energimätaren, så läser den av blinkningarna på elmätarens led,
Jag har en som använder induktion runt de tre fasernas kablar in, går också på batterier eller adapter.
Med den fås data i realtid per fas, kan tom mäta egenförbrukningen på elmätaren wink

Vatten fallet är för dyra kontra vad liknande kostar på öppna marknaden.

9

Sv: 50% VÄRDECHECK från Vattenfall

Andreas skrev:

Förlåt att jag frågar men är denna "EnergyWatch" en engångskostnad? Ser priset som tyder på en engångskostnad och garanti i 1år. Har inte Vattenfall hemma men på landet så kanske hade varit smart att beställa en dit.

Yes, en engångskostnad, och nu får du den för 50%. Jag använder en annan elbolag hemma, och den funkar med EnergyWatch.

Sam / Team DOVADO

10

Sv: 50% VÄRDECHECK från Vattenfall

G-Man skrev:

Vatten fallet är för dyra kontra vad liknande kostar på öppna marknaden.

Jo, visst finns det, men inte med 50% rabatt! :-)

Sam / Team DOVADO

11

Sv: 50% VÄRDECHECK från Vattenfall

ser att det är ganska  dyra saker precis som G-man säger...500:- st för en smartplug....
Tellstick ligger på dryga hundringen eller så

så Vattenfall likt Telia ägs av folket wink och är dyra

Sanningen är i likhet med moralen, något relativt: det finns inga fakta, bara tolkningar.
Asus main Router AC68U, 2st poynting riktantenner,5st Rt N12D1 Routers som Ap & Repeaters, Buffalo NaS, 12st ip cams (thinking, do I got the IP-Cam addict desice? tongue )

12

Sv: 50% VÄRDECHECK från Vattenfall

Sam skrev:

Lösningen är baserad på WiFi, så du behöver ingen Tellstick, och den klarar 2-vägs kommunikation i realtid.

Kolla våra filmer: http://www.dovado.com/vattenfall

Sam / Team DOVADO


nu har jag ingen erfarenhet av detta men kan man inte säga att tellstick med går via Wifi så att säga... visserligen behövs en Usbport i Router för att sätta i sändaren?
men det finns i regel usb portat ledigt så inga problem... sedan pratar väl dom med wifi

Sanningen är i likhet med moralen, något relativt: det finns inga fakta, bara tolkningar.
Asus main Router AC68U, 2st poynting riktantenner,5st Rt N12D1 Routers som Ap & Repeaters, Buffalo NaS, 12st ip cams (thinking, do I got the IP-Cam addict desice? tongue )

13

Sv: 50% VÄRDECHECK från Vattenfall

Jonny skrev:

ser att det är ganska  dyra saker precis som G-man säger...500:- st för en smartplug....
Tellstick ligger på dryga hundringen eller så

så Vattenfall likt Telia ägs av folket wink och är dyra

Alla andra WiFi smartplugs på marknaden kostar lika mycket, om inte mer. Med värdechecken så har ni den för halva priset. Checken används per köptillfälle, oberoende på antalet man beställer. Jag *tror* att frakten är dessutom gratis, om jag kommer ihåg rätt från senaste gången jag beställde UTAN rabatt! ;-)

Gällande Tellstick, så är det mycket billigare, men det är bara envägs kommunikation, och då vet man inte om lampan/prylen är av eller på. Med Smart Plug kan man dessutom mäta antal watt som förbrukas och hur många kronor går åt.

Se mera här: http://www.dovado.com/vattenfall

Sam / Team DOVADO

14

Sv: 50% VÄRDECHECK från Vattenfall

Jonny skrev:

nu har jag ingen erfarenhet av detta men kan man inte säga att tellstick med går via Wifi så att säga... visserligen behövs en Usbport i Router för att sätta i sändaren?
men det finns i regel usb portat ledigt så inga problem... sedan pratar väl dom med wifi

Yup! Tellstick via den andra USB porten i PRO/4GR/UMR kontra enbart WiFi när det gäller Vattenfalls Smartaprodukter.

Sam / Team DOVADO

15

Sv: 50% VÄRDECHECK från Vattenfall

Hojta till om ni vill ha. Jag har fortfarande kvar!

Tack,

Sam / Team DOVADO

16

Sv: 50% VÄRDECHECK från Vattenfall

Skulle pluggen funka med tex pro el dyl?

17

Sv: 50% VÄRDECHECK från Vattenfall

Funkar med vilken router som helst egentligen, so no worries där.

18

Sv: 50% VÄRDECHECK från Vattenfall

Routern kan styra, vad det jag avsåg.

19

Sv: 50% VÄRDECHECK från Vattenfall

Det är mobilappen som styr Vattefall prylarna.

20

Sv: 50% VÄRDECHECK från Vattenfall

Still in business om ni vill ha! :-)

21

Sv: 50% VÄRDECHECK från Vattenfall

Jag har en bra bunt kvar. Come get some! ;-)

Glöm inte deadline: 2015-01-15!

22

Sv: 50% VÄRDECHECK från Vattenfall

Hej allihopa!

LAST CALL!

Jag har några värdecheckar kvar, och de går ut den 15:e januari!

PASSA PÅ!!

Sam / Team DOVADO