1 Senaste redigerad av Jonny (2014-12-16 14:31:43)

Tråd: Problem med IE 11 i Windows 8.1

Vad håller pappskallarna på med ?, Internet Explorer har ju blivit h-e

detta problem gör att man ej ser alla funktioner i tex Asus 68U routern då den inte kan ladda detta tillägg oavsett om man väljer "tillåt" eller "tillåt på alla webbplatser"

http://www.forumbilder.com/images/2014/12/16/felivisningrouterjpg.jpg

nästa problem gäller tex det tillägg som Bredbandskollen eller Youtub, Fasebook kör..... vilket då resulterar i samma problem
Inte heller där går det att få IE att spara på "tillåt" eller "tillåt på alla webbplatser"

http://www.forumbilder.com/images/2014/12/16/fel2.jpg

hittade en sida om flash player i fel i IE 11 och hur man ska göra med funkade naturligtvis inte sad
Att uppdatera flash player går ej heller då den är integrerad i Win 8
Fler än jag som har dessa problem?

Sanningen är i likhet med moralen, något relativt: det finns inga fakta, bara tolkningar.
Asus main Router AC68U, 2st poynting riktantenner,5st Rt N12D1 Routers som Ap & Repeaters, Buffalo NaS, 12st ip cams (thinking, do I got the IP-Cam addict desice? tongue )

2 Senaste redigerad av Jonny (2014-12-16 14:32:33)

Sv: Problem med IE 11 i Windows 8.1

Allt funkar i chrome med allt ser jag..... så det är i IE enbart som det ej funkar
will hellst inte köra chrome då jag alltid använt IE

Sanningen är i likhet med moralen, något relativt: det finns inga fakta, bara tolkningar.
Asus main Router AC68U, 2st poynting riktantenner,5st Rt N12D1 Routers som Ap & Repeaters, Buffalo NaS, 12st ip cams (thinking, do I got the IP-Cam addict desice? tongue )

3 Senaste redigerad av Jonny (2014-12-16 16:13:15)

Sv: Problem med IE 11 i Windows 8.1

Har nu löst detta problem...

Installera INTE uppdatering (KB3008923) vilket ger Internet Explorer version 11.0.15 i egenskaper för IE 11 (om Explorer)
Denna uppdatering gör att Internet inte svarar, kan ej köra dom tillägg som syns ovan på bilderna.
Ta bort denna uppdatering och allt funkar igen i Explorer 11enligt bild

ska stå enligt bild 11.0.14
http://www.forumbilder.com/images/2014/12/16/IE11.jpg

har ni installerat denna trasslande uppdatering står det 11.0.15 (KB3008923)
själv har jag bockat ur Automatiska uppdateringar som synes på bilden

Don´t we all love IE ? wink

Sanningen är i likhet med moralen, något relativt: det finns inga fakta, bara tolkningar.
Asus main Router AC68U, 2st poynting riktantenner,5st Rt N12D1 Routers som Ap & Repeaters, Buffalo NaS, 12st ip cams (thinking, do I got the IP-Cam addict desice? tongue )

4

Sv: Problem med IE 11 i Windows 8.1

Jonny skrev:

Har nu löst detta problem...

Installera INTE uppdatering (KB3008923) vilket ger Internet Explorer version 11.0.15 i egenskaper för IE 11 (om Explorer)
Denna uppdatering gör att Internet inte svarar, kan ej köra dom tillägg som syns ovan på bilderna.
Ta bort denna uppdatering och allt funkar igen i Explorer 11enligt bild

ska stå enligt bild 11.0.14
http://www.forumbilder.com/images/2014/12/16/IE11.jpg

har ni installerat denna trasslande uppdatering står det 11.0.15 (KB3008923)
själv har jag bockat ur Automatiska uppdateringar som synes på bilden

Don´t we all love IE ? wink

Jag har version 11.0.15 installerad i min IE 11 och det är inga problem med Bredbandskollen, Youtube eller Facebook. Tror du inte dina problem beror på något annat?
Har inte haft några problem alls likt dem du beskriver.
Jag kör både IE och Chrome (mest av gammal vana). Oftast dock IE eftersom jag tycker den funkar riktigt bra och snabbt i version 11.

5 Senaste redigerad av Jonny (2014-12-16 20:37:55)

Sv: Problem med IE 11 i Windows 8.1

nja vet ej men tog bort uppdatering x.x.15 till den jag hade på andra datorn (bild) x.x.14  och allt fungerar igen
huvudsaker det fungerar

Sanningen är i likhet med moralen, något relativt: det finns inga fakta, bara tolkningar.
Asus main Router AC68U, 2st poynting riktantenner,5st Rt N12D1 Routers som Ap & Repeaters, Buffalo NaS, 12st ip cams (thinking, do I got the IP-Cam addict desice? tongue )