1

Tråd: Internetdelning

Hej, jag har ett problem med att dela ut internet. Jag har en 3g dongle och jag behöver hjälp med att dela ut den trådlöst genom en dator. Datorn som ska dela ut donglen är en acer aspire one. De två andra datorerna vi har i huset ska sedan kunna ansluta trådlöst till internet genom acern.

Jag har grejjat med detta en hel vecka nu och får det inte att fungera, och börjar bli lite smått förvirrad så om någon skulle kunna hjälpa mig vore det väldigt bra.

2

Sv: Internetdelning

Har du provat guiden?
http://www.mobilabredband.se/story/48/D … r_via_wlan

Annars kan jag rekommendera en router, Dovado UMR, som gör precis det du vill. Den kostar en tusenlapp men blir snart oumbärlig när man tröttnar på inställningar i Windows och att en dator ständigt måste vara igång för att dela ut till de andra.

Dovadon är numera obligatorisk på våra semesterresor. Slänger upp den med 3G-dongeln bara och sedan kan alla surfa trådlöst på sina laptops!  :-)

3

Sv: Internetdelning

Jag håller med svenix, det absolut bästa alternativet är en dovado umr, det belastar ju dessutom datorn som agerar router mindre då man slipper dongelns dashboard och windows program för internetdelning som står och går.

|ZTE MF880|Sierra Wireless 306|Dovado Pro|Tiny|4GR|3GN|UMR|3Maxfart Total|

4

Sv: Internetdelning

Ska prova den guiden:) Återkommer med reslutat i morgon.
Just nu har jag inte pengar till en sådan router men ska nog införskaffa en när jag får pengar över. smile

5

Sv: Internetdelning

Jag gjorde ungefär som det stog på guiden som ni länkade till och det fungarar perfekt nu, har även fått igång fjärrskrivbor efter lite trixande:) Tack för hjälpen!
MVH T0bbe