1

Tråd: överlåta abonemang Telenor bredband stor med hemtelefoni (aug 2012)

Hej nån som vet om Telenor tillåter att man överlåter abonemanget?
Jag har ett med tror jag 100GB och hemtelefoni samt en D-Link router DWR-923.

2 Senaste redigerad av Micke (2014-10-28 17:16:09)

Sv: överlåta abonemang Telenor bredband stor med hemtelefoni (aug 2012)

De höjde ju då det begav sig "Telenor Stor" från 100GB till 200GB wink
Funkar telefonuttagen på din DWR? I så fall...hur gjorde du?
Överlåtelse? Du får väl höra med deras kundtjänst.

>>  _____PC (Win 10 Pro)  <=>  *D-Link DWR-923  <=> o/e <~>  Laptop (Win 10 Home)____ <<
*DWR-923 Telenor 4G LTE<=>[Panorama-MiMo•**Slingbox•***UMR]<~>[4 TP-Link Extender<~>2"Foscams"]
**Slingbox-Solo<=>[Denver dvb-tmpeg-4 hd tuner•Auto Switch<=>4 CMOS-Cams•1 CMOS-Cam]
***Dovado-UMR<=>TellStick<~>[1 NEXA: Slingbox, AC on/off • 5 NEXAs: 5 CMOS-Cams, AC on/off]

3

Sv: överlåta abonemang Telenor bredband stor med hemtelefoni (aug 2012)

Det var ett informativt och bra svar men inget om överlåtelse. Jag hoppas på svar från kundtjänst.
Det spelar egentligen ingen roll för mig. Jag har ingen bindningstid kvar och abonmanget är uppsagt.

Telefonin fungerar. Men jag har inte gjort någon inställning alls. Det kom färdig konfat och jag ser ingenstans som man kan ändra i det i gränsnittet heller. På huvudsidan står mitt hemnummer intill uttaget och den göna lampan lyser på routern.

4 Senaste redigerad av Micke (2014-10-29 11:22:12)

Sv: överlåta abonemang Telenor bredband stor med hemtelefoni (aug 2012)

smaskens skrev:

Det spelar egentligen ingen roll för mig. Jag har ingen bindningstid kvar och abonmanget är uppsagt.

Hej...överlåta ett uppsagt abo???
Jag pratade med dem när min bindningstid gick ut i början av året och frågade vad som skulle hända efter en uppsägning...
>>>Då förlorar du vid en ev. nyteckning hos oss din nuvarande förbrukningsgräns och de nya abo-värden (mycket lägre!) gäller.<<<
Se också...http://www.telenor.se/privat/kundservice/abonnemang/avsluta-pausa-overlata.html

Grattis att din telefon fungerar...skall höra med dem varför jag för 349:-/mån inte får nån uppkoppling.

>>  _____PC (Win 10 Pro)  <=>  *D-Link DWR-923  <=> o/e <~>  Laptop (Win 10 Home)____ <<
*DWR-923 Telenor 4G LTE<=>[Panorama-MiMo•**Slingbox•***UMR]<~>[4 TP-Link Extender<~>2"Foscams"]
**Slingbox-Solo<=>[Denver dvb-tmpeg-4 hd tuner•Auto Switch<=>4 CMOS-Cams•1 CMOS-Cam]
***Dovado-UMR<=>TellStick<~>[1 NEXA: Slingbox, AC on/off • 5 NEXAs: 5 CMOS-Cams, AC on/off]

5

Sv: överlåta abonemang Telenor bredband stor med hemtelefoni (aug 2012)

Hej,

ja alltså jag har sagt upp det med det är tre månaders uppsägningstid och alltså någon månad kvar innan det är slut.
Men iallafall så struntar jag nog i det.
Skall se om det finns någon som vill köpa en begagnad router här på forumet.

Min telefonanslutnign har varit skakig. Några gånger under det senaste året ibland blivit röd lampa och sen åte grön utan att jag har gjort något.
Det verkar som om routern behöver bootas om från web gränsnittet efter någon månad.