1

Tråd: Stänga av HiLink i Huawei E3272?

Är det möjligt att stänga av eller ta bort HiLink på E3272? Har sett lösningar för E3276 men det skall vara olika chip så de går nog inte att använda. Jag använder det i min router (RT-N66U) och det fungerar "bra" förutom att inga port forwards eller DDNS fungerar. Detta är en dealbreaker för mig. Någon som har några lösningar?

2

Sv: Stänga av HiLink i Huawei E3272?

varför skulle inte portfw fungera? eller ddns ? detta görs i routern ej ei modemet..
vad jag vet så går det ej att ta bort hilink

Sanningen är i likhet med moralen, något relativt: det finns inga fakta, bara tolkningar.
Asus main Router AC68U, 2st poynting riktantenner,5st Rt N12D1 Routers som Ap & Repeaters, Buffalo NaS, 12st ip cams (thinking, do I got the IP-Cam addict desice? tongue )

3 Senaste redigerad av Sam (2014-01-30 12:33:07)

Sv: Stänga av HiLink i Huawei E3272?

Vi stödjer 15st Port Forwarding sessioner tillsammans med Hi-Link modemen tack vare LIM (Limited Internet Mode) funktionen på DOVADO routrarna.

DDNS ingår i köpet!

True story. :-)

Sam

4 Senaste redigerad av Jonny (2014-01-30 12:45:43)

Sv: Stänga av HiLink i Huawei E3272?

marknadsföring wink sam

Sanningen är i likhet med moralen, något relativt: det finns inga fakta, bara tolkningar.
Asus main Router AC68U, 2st poynting riktantenner,5st Rt N12D1 Routers som Ap & Repeaters, Buffalo NaS, 12st ip cams (thinking, do I got the IP-Cam addict desice? tongue )

5

Sv: Stänga av HiLink i Huawei E3272?

Jonny skrev:

varför skulle inte portfw fungera? eller ddns ? detta görs i routern ej ei modemet..
vad jag vet så går det ej att ta bort hilink

DDNS fungerar inte i min Asus RT-N66U med HiLink modem inkopplat. Den rapporterar "Invalid IP adress". Finns en hel del skrivet om det. Lösningarna har varit att stänga av HiLink och använda stickan som ett enkelt modem. Alltså passera den inbyggda NATen i HiLink. Fungerar utmärke med ett modem utan HiLink.

15st? Vaddå 15 portar eller 15 regler?

6

Sv: Stänga av HiLink i Huawei E3272?

ok Marcus....

Sanningen är i likhet med moralen, något relativt: det finns inga fakta, bara tolkningar.
Asus main Router AC68U, 2st poynting riktantenner,5st Rt N12D1 Routers som Ap & Repeaters, Buffalo NaS, 12st ip cams (thinking, do I got the IP-Cam addict desice? tongue )

7 Senaste redigerad av plun (2014-01-30 19:38:20)

Sv: Stänga av HiLink i Huawei E3272?

Här har du en tråd från Sydafrikas motsvarighet till vårt forum

http://mybroadband.co.za/vb/showthread. … 31-etc-%29

På sidan två har "ggings" ett längre inlägg om utmaningen.

Hursomhelst att surfa in till modemet med den här adressen plus fler förberedelser gör att modemet hoppar över till seriell mode.

To make the switch plug in the modem wait for Hilink to initialize and go to:
http://192.168.1.1
Make sure automatic connect and reconect is disabled, disable everything even delete AP using web page.
go to:
http://192.168.1.1/html/switchProjectMode.html
modem will disconnect and switch to serial, new device should apear in:

Sen är tråden då om man kör modemet via en windowsdator, har man det i en router så blir det då rent Linux, det finns en länk till Ubuntuforum i början.

Har aldrig haft möjlighet att testa ett HiLink-modem så du får läsa på själv.

Fiber 250/100 Mbits, Ubiquiti Edgemax Lite, Telenor 4G 80 Mbits (Dec 2011) , Huawei E392 samt E398, Poynting panelantenn, 14 dbi 2600 Mhz, ASUS RT-N66U/AC68U,  1 st IP kamera D-link DCS-932L.  TP-Link 3420v2/WR703N, kör ROOter såklart  smile

8

Sv: Stänga av HiLink i Huawei E3272?

marcus.forsberg skrev:

15st? Vaddå 15 portar eller 15 regler?

15 regler

9

Sv: Stänga av HiLink i Huawei E3272?

Liten fråga om HiLink: om det går att stänga av denna funktion och använda modemet "som vanligt" (serial?) går hastigheten upp när jag använder det i router då (e.g. E3272 i Tiny -> wifi)? Det är ganska frekvens-trångt där jag bor - dyker upp 15-20 accesspunkter i wifi-listan så jag gissar att orsakerna kan vara många när det gäller låg hastighet...

Har kört modemet i 4G via Tiny men hastigheten är mindre än halva den jag får om jag bara stoppar in stickan direkt i datorn. Jag antog att det hade med HiLink att göra men går det någonsin att fixa hastigeten med usb-modem med HiLink som sitter i en wifi-router eller är det bättre att bita ihop och skaffa annat modem?

(Min Tiny dog precis och jag är inte säker på vad bästa lösningen är fortsättningsvis; ny router och samma låga hastighet eller stickan i datorn och dela ut internet mha wifi och datorn)

10

Sv: Stänga av HiLink i Huawei E3272?

plun skrev:

Här har du en tråd från Sydafrikas motsvarighet till vårt forum

http://mybroadband.co.za/vb/showthread. … 31-etc-%29

På sidan två har "ggings" ett längre inlägg om utmaningen.

Hursomhelst att surfa in till modemet med den här adressen plus fler förberedelser gör att modemet hoppar över till seriell mode.

To make the switch plug in the modem wait for Hilink to initialize and go to:
http://192.168.1.1
Make sure automatic connect and reconect is disabled, disable everything even delete AP using web page.
go to:
http://192.168.1.1/html/switchProjectMode.html
modem will disconnect and switch to serial, new device should apear in:

Sen är tråden då om man kör modemet via en windowsdator, har man det i en router så blir det då rent Linux, det finns en länk till Ubuntuforum i början.

Har aldrig haft möjlighet att testa ett HiLink-modem så du får läsa på själv.

Det funkar inte för mig går jag in på andra länken laddar sidan bara om och jag kommer till startsidan igen. Någon som vet hur jag fixar det för jag mistänker det är hilink som strular med min router.

11

Sv: Stänga av HiLink i Huawei E3272?

Det enklaste är väl att byta IP-nummer i routern.

12

Sv: Stänga av HiLink i Huawei E3272?

nhu skrev:

Det enklaste är väl att byta IP-nummer i routern.

Det funkade inte något med hilink och RT-N66U funkade inte sidor laddade långsamt eller inte alls. Det jag gjorde för att lösa det var att byta ut mjukvaran i modemet till ett utan hilink och nu funkar allt perfekt igen.

13

Sv: Stänga av HiLink i Huawei E3272?

länka gärna till den fw du bytte ut

Sanningen är i likhet med moralen, något relativt: det finns inga fakta, bara tolkningar.
Asus main Router AC68U, 2st poynting riktantenner,5st Rt N12D1 Routers som Ap & Repeaters, Buffalo NaS, 12st ip cams (thinking, do I got the IP-Cam addict desice? tongue )

14

Sv: Stänga av HiLink i Huawei E3272?

Bytte till väl?

LTE testare på 4G 2600, 1800, 900, 800 med Fritzbox AVM 6890, AVM6840, AVM6842, AVM 6820 och AVM 7590/7490/7390 samt diverse mifis från ZTE och Netgear. Några huaweimodem på hyllan.