1

Tråd: Mobilabonnemang mest för pengarna just nu?

Är på g att byta ut mitt telenor med fri surf då det inte riktigt är värt 449kr efter 24 månader när man inte längre betalar för telefonen som ingick i priset.

Hög datapott är prioriterat framför fria sms/mms och samtal.

Universal känns ju rätt bra.
http://www.universal.se/mobiltelefoni/
Dock är deras "surf" inte riktigt värt det med en öppningsavgift på 0:95

Helt fritt är ju ok om man kan leva med 1mbit in/ 128 ut frågan är om det ens går att köra wiber på det
Hade de sålt det med 2mbit in/ut så hade jag tagit det direkt.

Är lite inne på halebop eller comviq, sen finns ju hallon
Dock har tele2 och hallon bra erbjudande på studentabonneamng, är det någon som tecknat?

Det ultimata vore en fria samtal /sms och samtal samt 5gig surf för 249kr men det verkar omöjligt numera.



Får se vad som händer frammåt jul det brukar alltid dyka upp erbjudanden.

2

Sv: Mobilabonnemang mest för pengarna just nu?

Har också luskat i djungeln. Tror att om man ska köra i mobilen är Comviq billigast på ring och surf.

3

Sv: Mobilabonnemang mest för pengarna just nu?

idgforum skrev:

Har också luskat i djungeln. Tror att om man ska köra i mobilen är Comviq billigast på ring och surf.

Vilken abonnemang tänkte du på?

4 Senaste redigerad av JePPe85 (2014-09-08 17:14:21)

Sv: Mobilabonnemang mest för pengarna just nu?

Comviq är billigast på sms och samtal, men surf är lite beroende på hur mycket man surfar och vilken hastighet man är ute efter. Ska du ha kontantkort eller abonnemang?
Mitt tips är att antingen kolla igenom alla operatörsajter eller jämföra på http://bredbandslista.se/. Jag vet dock inte hur pricksäkra priserna är, men du får iaf en översikt på hastighet och vad det kostar på ett ungefär per år.

5

Sv: Mobilabonnemang mest för pengarna just nu?

Comviq känns mest dyra 1gb för 195 kr då känns det som om att jag kan välja Halebop en gb för 169kr.
Det blir bra att teckna något fram till jul när kampanjerna brukar komma.