1

Tråd: Telia e173 och router

Hej jag har Telia vill men dom är inte snabba när saker inte funkar.  Så nu efter 2 veckor utan bredband hemma och körande av Hotspot från mobilen.  Tänkte jag skrämma liv i min tp-link mr3420

Jag har ett simkort  och modem från Telia som ingick när man tecknade har aldrig använt det så öppnade kartongen idag.  Hur får jag det att funka måste jag först installera sim kortet på en dator och ta bort pinkoden och lite sånt för just nu står tp linken  connecting och inget händer.  Telia har lagt in 2 veckor fritt användande istället för mitt val så länge.  Tacksam för svar.  Och hur är lättast att fixa detta. Kanske sätta sim kortet i en telefon eller nått

2

Sv: Telia e173 och router

Ska dock fixa fram ett annat bättre modem som ligger hos en polare. Men vill få detta att funka först

3

Sv: Telia e173 och router

Först,
Stöds modemet av modell ? Av routerm

4

Sv: Telia e173 och router

Jo det ska den enligt Tp link med version av firmware.

5

Sv: Telia e173 och router

Uppdaterade nyss till senaste fw.  Har för mig man måste ta bort pin koden för att få det att funka tror jag

6

Sv: Telia e173 och router

Jag har nu stoppat i sim kort i en telefon och Disable pin kod.  Och flyttat tillbaka sim till e173 modemet.

Nu visar den signal strength men ansluter inte.  Ska det vara app online.telia.se
och ska det vara något deal Number.  Då Tp link på Telias kör *99#

7

Sv: Telia e173 och router

Funkar nu.  Routern fick stå och försöka ansluta.  Efter ett par timmar är det nu anslutet