1

Tråd: mitt AB har gått ut

Mitt abonnemang på Telenor 24 mån med Dlink Routern 923 har nu gått ut ..
Det verkar som det tuggar på som vanligt eller ??...349kr i månaden ...men hur mycket får man surfa ?
Tänker inte ringa och undra något...väck inte en björn som sover...

Telenor 4G D-Link DWR-923 och Huawei E3276
Xperia tablet Z Tre 4G

2

Sv: mitt AB har gått ut

Mitt Tele2 abonemang har också gått ut men löper vidare som vanligt, 349 kr 80 GB.

3

Sv: mitt AB har gått ut

Ja dom får väl vara glada om någon stannar kvar...finns ju annars Universal Telecom för 299kr för 60gb ..om man inte behöver modem/router

Telenor 4G D-Link DWR-923 och Huawei E3276
Xperia tablet Z Tre 4G

4

Sv: mitt AB har gått ut

mitt ab löper på efter bindningstiden .... 249:- a 100gb (200gb)

Sanningen är i likhet med moralen, något relativt: det finns inga fakta, bara tolkningar.
Asus main Router AC68U, 2st poynting riktantenner,5st Rt N12D1 Routers som Ap & Repeaters, Buffalo NaS, 12st ip cams (thinking, do I got the IP-Cam addict desice? tongue )

5

Sv: mitt AB har gått ut

Mitt ändrade de till endast 3G, troligen bara för att jag var "dum" och la abonnemanget vilande efter bindningstiden.
Dock fri datamängd 3G.....även 4G innan jag vilade abonnemanget.

/danne

Telia 4G, N4M, AVM FRITZbox 6840 INT, Huawei E392, Dovado Tiny/Pro, Huawei E5186S-22a, Poynting LPDA-A0092 45/45gr

6

Sv: mitt AB har gått ut

Mitt mobilabonnemang med fri surf går ut i slutet av augusti men får hoppas det tuggar på nu när jag har problem med mitt TRE abonnemang. Stoppat i mobil-sim i en adapter och i ett modem i min Asus router och det är enormt stabil. Fast nu kan ingen ringa eller sms:a mig. Duger annars bra med denna hastighet tills jag löst problemet med TRE:
http://www.speedtest.net/wp/14523163.png

7

Sv: mitt AB har gått ut

När bindningstiden löper ut så övergår AB till tillsvidare, gör ingenting låt det bara löpa. Det gäller alla AB så att förlänga är att acceptera nya avtal och då blir det alltid sämre villkor. Det är så att när du första gången beställer ett AB så ingår man i ett avtal och det kan ingen ändra på, utan att du själv accepterar dom nya villkoren. Men det är inget någon upplyser om, så enbart behåll det ni redan har. Det är samma tabbe man gör när man förlänger teleAB för att "få" en ny telefon du förlorar surf och får därmed köpa till vilket blir dyrare en om man köper en lur någon annan stans.

8

Sv: mitt AB har gått ut

Jag sitter i den sitsen mitt mobilabonnemang går ut nu , jag kune välja att ha det kvar 449kr i månaden och fri surf men eftersom jag inte använder så många gig och det är uppsägningstid på 3 månader så måste jag byta, gör jag inte det så kommer jag aldrig kunna byta då uppsägningstiden är för lång alla kampanjer hinner gå ut.

Blir att jag byter till hallon eller halebop.
Gillar att halebop går i telias när de har även bra tilläggspaket för data.