1

Tråd: kompabilitet?

Hej,

har ett 4g-modem från 3, zte mf28g, efter ett uppdateringsförsök som stannade mitt i är detta för tillfället ur funktion. Tänkte då att jag tills modemet är fixat på serviceverkstad använda mitt gamla huawei E960. Har kört 3g från tre på ett sånt förut. Nu verkar dock något vara fel, när jag sätter i simkortet från 4-g modemet händer ingenting, eller modemet säger att det inte sitter något simkort i. Har försökt gå igenom inställningar och gudier och ändrat apn till bredband.tre.se men så länge modemet inte hittar simkortet är det ganska kört. Stoppade tillfälligt in simkortet i en gammal telefon och kör för tillfället den som hotspot. Det funkar ju för de enheter i hushållet som kör trådlöst, men fick jag igång routern skulle även allting som använder kabel fungera.

Någon som vet, kan simkortet ha någon ny feature som inte är kompatibel med en 7 år gammal router? Eller finns det några andra tips att prova? På telefonen kom ingen simkortskod-fråga upp så den ska redan vara avstängd.

2

Sv: kompabilitet?

Gammal utrustning kan ej läsa nya simkort.

3

Sv: kompabilitet?

Min gamla E960 fungerar med nya simkort

LTE testare på 4G 2600, 1800, 900, 800 med Fritzbox AVM 6890, AVM6840, AVM6842, AVM 6820 och AVM 7590/7490/7390 samt diverse mifis från ZTE och Netgear. Några huaweimodem på hyllan.

4

Sv: kompabilitet?

när jag tecknade nuvarande avtal med tre fick jag med en extra 3g-sticka i priset, det simkortet satte jag i en E960 (hade två som jag tror är identiska) och det använder nu pappa utan problem. Tyvärr bor han inte i närheten, ska testa att stoppa in mitt simkort i hans vid tillfälle. Vad är det som skulle kunna skilja med simkorten? Är det storleken på lagringsutrymmet? Vet att man var tvungen att skaffa ett 32 eller 64 när man skulle använda 3g i telefonen har jag för mig om för länge sen..

Men kortet funkar ju i en 5 år gammal smartphone. Routern är väl dock dubbelt så gammal...

5

Sv: kompabilitet?

Jag vet ej villka sim den läser.

Kollav sim pin å apn m.m.

4g oftast 64 kort

6

Sv: kompabilitet?

alla 3s simkort är 64bit, samma som det har vart sen start, det är inte sim det är fel på

Sony Xperia Z1 - Iphone 4S - Netgear MBR 1310 - Huawei E3131
==============>Samtliga med 3<===============
---------------------------Obegränsad surf----------------------------