1

Tråd: Köpsugen, men..

Sugen på att köpa TL-MR3020 men hittar inte Huawei E3351 i listan över modem, är det bara att chansa och hoppas att det fungerar ?


Har sett något om "ROOTER", är det som t.ex DD-WRT  och möjliggör det fler modem ?

Hemma: Telia fiber 500/500.
Bärbart: ZTE MU5001 + Telia Extra användare.
Mobil(t): Galaxy S23 Ultra & Telia Obegränsad.
Extra: Allt möjligt, som externa antenner & simkort.

2 Senaste redigerad av Jonny (2014-07-25 11:59:08)

Sv: Köpsugen, men..

Tp-links routers original fw kan fungera även om modemet inte finns i listan.... samma fenomen finns med Asus routers.... så lite av en chansning...

angående andra firmware så vet jag @plun kör Rooter men full fart på modemen som inte original klarar..det brukar finnas lista på vilka modem dom öppnas fw klarar på respektive hemsida

tror Rooter är en öppen fw lika som DDwrt fast olika utvecklare

Sanningen är i likhet med moralen, något relativt: det finns inga fakta, bara tolkningar.
Asus main Router AC68U, 2st poynting riktantenner,5st Rt N12D1 Routers som Ap & Repeaters, Buffalo NaS, 12st ip cams (thinking, do I got the IP-Cam addict desice? tongue )

3

Sv: Köpsugen, men..

TL-MR3420 v1 med senaste original firmware klarar E3351 - om nu det kan vara en ledtråd.

4

Sv: Köpsugen, men..

finns en V2 med (har dom bägge)
pris ca 300:- tror jag det var

Sanningen är i likhet med moralen, något relativt: det finns inga fakta, bara tolkningar.
Asus main Router AC68U, 2st poynting riktantenner,5st Rt N12D1 Routers som Ap & Repeaters, Buffalo NaS, 12st ip cams (thinking, do I got the IP-Cam addict desice? tongue )

5

Sv: Köpsugen, men..

Mark III skrev:

TL-MR3420 v1 med senaste original firmware klarar E3351 - om nu det kan vara en ledtråd.


Okej, då får man hoppas att TL-MR3420 v2 med senaste original firmware också klarar E3351.

Får kolla i morrn om det är v1 eller v2.

Hemma: Telia fiber 500/500.
Bärbart: ZTE MU5001 + Telia Extra användare.
Mobil(t): Galaxy S23 Ultra & Telia Obegränsad.
Extra: Allt möjligt, som externa antenner & simkort.

6 Senaste redigerad av Jonny (2014-07-25 17:36:48)

Sv: Köpsugen, men..

kan starta uppV2 och se om den finns i routern i kväll möjligtvis

upd
fixar nu direkt.....vänta lite

Sanningen är i likhet med moralen, något relativt: det finns inga fakta, bara tolkningar.
Asus main Router AC68U, 2st poynting riktantenner,5st Rt N12D1 Routers som Ap & Repeaters, Buffalo NaS, 12st ip cams (thinking, do I got the IP-Cam addict desice? tongue )

7

Sv: Köpsugen, men..

har kollat mina 2
har mina är V2 bägge..... 1=Version 2.1 .....den andra är version 2.2

tplinken har ingen dropplist där en massa modem kommer fram utan man är hänvisad till deras modemlista.

betäckningen 33 51 finns ej....varken till V1 eller V2

vet att till V1 funkar det ibland att göra sin egen binfil till modemet om det ej skulle finnas färdigt...har do aldrig lyckats med det då jag provade....

till version 2 router funkar inte programmet över huvud taget då det blir fel format på bin så router tar den inte.... vi var ett gäng som bråkade med detta förut(finns i forumet)

så det som gäller är enligt mig följande:

tror ej du kan hitta V1 då den är gammal så gå på V2.2 och hoppas på "luck"

det du satsar är runt 300:- så det blir inte så stor förlust ifall det inte funkar..

vet dock att V2 fungerar med modem E398 & E392

Sanningen är i likhet med moralen, något relativt: det finns inga fakta, bara tolkningar.
Asus main Router AC68U, 2st poynting riktantenner,5st Rt N12D1 Routers som Ap & Repeaters, Buffalo NaS, 12st ip cams (thinking, do I got the IP-Cam addict desice? tongue )

8

Sv: Köpsugen, men..

Jag har testat E3351 i en TL-MR3040 med senaste Huntsman (ROOter).
Det fungerar utmärkt under förutsättning att man ändrar routerns IP-adress för att undvika konflikt med E3351.
Guide för HiLink-modem finns på hemsidan  http://ofmodemsandmen.com/hostless.html