1

Tråd: Universal Telecom - kan någon reda ut?

Kan någon en gång för alla tala om för en obildad man vilket nät Universal använder?
Är det Telia eller Telenor eller kanske rent av båda?
Anledningen till min fråga är att mina förutsättningar att "ta emot" Telia resp. Telenor skiljer sig åt till.

2

Sv: Universal Telecom - kan någon reda ut?

Universal har tidigare använt Telenors nät men har nyligen bytt över till Telias nät. Denna flytt har inte gått friktionsfritt utan det har varit mycket problem vilket gjort att flytten blivit fördröjd i omgångar och vissa tjänster legat kvar hos Telenor längre än planerat.

Som jag uppfattat situationen så är dock planen att allt ska flyttas över till Telias nät.

3

Sv: Universal Telecom - kan någon reda ut?

svenix skrev:

Universal har tidigare använt Telenors nät men har nyligen bytt över till Telias nät. Denna flytt har inte gått friktionsfritt utan det har varit mycket problem vilket gjort att flytten blivit fördröjd i omgångar och vissa tjänster legat kvar hos Telenor längre än planerat.

Som jag uppfattat situationen så är dock planen att allt ska flyttas över till Telias nät.

Tackar för ditt svar! smile

4

Sv: Universal Telecom - kan någon reda ut?

Vad dem sagt till mig är att allt utom deras största surf går i telias nät. Största surfen går vidare i telenors

5

Sv: Universal Telecom - kan någon reda ut?

MasterJE skrev:

Vad dem sagt till mig är att allt utom deras största surf går i telias nät. Största surfen går vidare i telenors

Gäller det även "permanent" eller kommer man att flytta över även den största till Telia?

6

Sv: Universal Telecom - kan någon reda ut?

Kan inte lova med livet som insats, men 4G i full hastighet i Telias nät kommer med allra största sannolikhet aldrig att hända.


/danne

Telia 4G, N4M, AVM FRITZbox 6840 INT, Huawei E392, Dovado Tiny/Pro, Huawei E5186S-22a, Poynting LPDA-A0092 45/45gr

7

Sv: Universal Telecom - kan någon reda ut?

danne skrev:

Kan inte lova med livet som insats, men 4G i full hastighet i Telias nät kommer med allra största sannolikhet aldrig att hända.


/danne

Nej det är det jag tror också. Har sagt det förr men inte sjutton låter Telia en konkurrent med betydligt lägre priser använda deras nät fullt ut. Det vore ju heltokigt och att gräva sin egen grav.