1

Tråd: Swedfone 4G - kanske en riktigt dålig affär?

ADMIN: Detta inlägget är inte opartiskt någonstans och kommer från Swedfone själva och användaren är nu avstängd. Tråden lämnas för allmän beskådning och kan ge en förståelse över vad man ger sig in i om man skriver avtal med dem.

Elin4G´s inlägg:

Finns det någon som har använt Swedfone mobilnät i Uppsala-regionen och ses det? Jag planerar att köpa modemanslutning av det 4G och planerar att köpa ett kontrakt. Eftersom det är ett nytt nätverk, jag är säker på att detta kommer att ge god service. Häll i era kommentarer!

2

Sv: Swedfone 4G - kanske en riktigt dålig affär?

Har du mottagning med 3 "hi3g" så kommer Swedfone funka också, då de använder 3s nät.
Men med de priserna så ser det ut att vara billigare att gå till Operatören direkt.

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

3 Senaste redigerad av Discover (2014-05-19 16:25:08)

Sv: Swedfone 4G - kanske en riktigt dålig affär?

20 GB för 449 kr!

Dyrt!

Går ju att få 20 GB för 149 kr hos Hallon, samma nät och topphastighet... undrar hur dem tänkte.

Hemma: Telia fiber 500/500.
Bärbart: ZTE MU5001 + Telia Extra användare.
Mobil(t): Galaxy S23 Ultra & Telia Obegränsad.
Extra: Allt möjligt, som externa antenner & simkort.

4

Sv: Swedfone 4G - kanske en riktigt dålig affär?

Du har ju dock ingen 4G där.

Com Hem 500/50 -> ASUS RT-AC68U, 3Maxfart Total -> E5172, Tele2 Personal 80GB-abo -> E5776

5

Sv: Swedfone 4G - kanske en riktigt dålig affär?

http://swedfone.se/kundservice/tackningskarta/

Verkar vara ett nytt Telenor MVNO, dock utan 4G/LTE:

http://www.telenor.se/privat/kundservic … karta.html

6

Sv: Swedfone 4G - kanske en riktigt dålig affär?

Sam: det är 3s täckningskarta.

Com Hem 500/50 -> ASUS RT-AC68U, 3Maxfart Total -> E5172, Tele2 Personal 80GB-abo -> E5776

7

Sv: Swedfone 4G - kanske en riktigt dålig affär?

Ahh. My bad. Tack! ;-)

8

Sv: Swedfone 4G - kanske en riktigt dålig affär?

Företaget är baserat i Uppsala-regionen och jag tror att nätet kommer att vara mest framträdande i denna region av Swedfone. Jag har läst mycket om omdome swedfone och jag tycker de tjänster bra. Men det är viktigt att tänka på dina poäng. Jag kommer att kalla tghe kunddisk team av dem och få saker klargöras.

9

Sv: Swedfone 4G - kanske en riktigt dålig affär?

Swedfone har inget eget mobilnät utan använder 3s så jag förstår inte varför det skulle vara bättre att ha swedfone än 3?

Com Hem 500/50 -> ASUS RT-AC68U, 3Maxfart Total -> E5172, Tele2 Personal 80GB-abo -> E5776

10

Sv: Swedfone 4G - kanske en riktigt dålig affär?

careface skrev:

Swedfone har inget eget mobilnät utan använder 3s så jag förstår inte varför det skulle vara bättre att ha swedfone än 3?


Och dessutom är 3 billigare...

Hemma: Telia fiber 500/500.
Bärbart: ZTE MU5001 + Telia Extra användare.
Mobil(t): Galaxy S23 Ultra & Telia Obegränsad.
Extra: Allt möjligt, som externa antenner & simkort.

11

Sv: Swedfone 4G - kanske en riktigt dålig affär?

ADMIN: Detta inlägget är inte opartiskt någonstans och kommer från Swedfone själva och användaren är nu avstängd. Tråden lämnas för allmän beskådning och kan ge en förståelse över vad man ger sig in i om man skriver avtal med dem.

Orginal:

Mitt företag fick dock ett erbjudande av swedfone som jag tror är ganska bra. Är ingen expert men jämfört lite.

Jag betalar 249 kr för 10 GB surf men då ingick en Ipad Air 16gb. Kollade hos Tre också men där kostade samma 301 kr på deras hemsida.

Gäller nog och få ett bra erbjudande och inte köra på första bästa.

12

Sv: Swedfone 4G - kanske en riktigt dålig affär?

verkar inte vara något vidare företag, men de kanske har lärt sig en läxa.

http://www.unt.se/ekonomi/polisanmalt-s … 76359.aspx

Samt dom få som är positiva till Swedfone är nyligen reggade med få antal poster på diverse forum.

Eller vad säger du Elin?
http://mobileservicesweden.wordpress.co … /elinaxel/
https://plus.google.com/u/0/103525872093426326458/posts

BBB via Telenor 2st Poynting riktantenner Tp-link mr3420v2 med avstängd wifi huawei 398 & 392 och E3276
Asus rt-56u körs som router och delar ut till 11 enheter. (Tiny routern körs numera i sommarstugan)

13

Sv: Swedfone 4G - kanske en riktigt dålig affär?

Då hon har gått på Viktor Rydbergs Gymnasium undrar man också varför hon skriver inläggen här på engelska och sedan använder Google Translate wink

14

Sv: Swedfone 4G - kanske en riktigt dålig affär?

Elin4G skrev:

Finns det någon som har använt Swedfone mobilnät i Uppsala-regionen och ses det? Jag planerar att köpa modemanslutning av det 4G och planerar att köpa ett kontrakt. Eftersom det är ett nytt nätverk, jag är säker på att detta kommer att ge god service. Häll i era kommentarer!

Du borde väl veta om någon?

https://www.linkedin.com/profile/view?i … %3Aprimary

15

Sv: Swedfone 4G - kanske en riktigt dålig affär?

Japp det är nu konstaterat att Elin jobbar för Swephone på marknadsavdelningen.
Kanske inte den snyggaste marknadsföringsstrategin men jag får väll kalla det Guerilla marketing. wink

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

16

Sv: Swedfone 4G - kanske en riktigt dålig affär?

Job skrev:

Då hon har gått på Viktor Rydbergs Gymnasium undrar man också varför hon skriver inläggen här på engelska och sedan använder Google Translate wink

Visste inte att man kunde avlägga en master på gymnasiet, bra jobbat måste jag säga.

17

Sv: Swedfone 4G - kanske en riktigt dålig affär?

smile smile smile smile smile

Sanningen är i likhet med moralen, något relativt: det finns inga fakta, bara tolkningar.
Asus main Router AC68U, 2st poynting riktantenner,5st Rt N12D1 Routers som Ap & Repeaters, Buffalo NaS, 12st ip cams (thinking, do I got the IP-Cam addict desice? tongue )

18

Sv: Swedfone 4G - kanske en riktigt dålig affär?

Otroligt korkat  jag kommer inte välja Swedfone varken som privatperson eller företag.
Sen gillade jag inte priserna.

19

Sv: Swedfone 4G - kanske en riktigt dålig affär?

Finns ingen anledning alls att välja Swedfone, de är dyra & erbjuder inte ens 4G...

Deras dyraste abonnemang för mobilt bredband ger 20 GB för 449 kr.
Hos hallon.se får du 20 GB för 149 kr och med samma nät & topphastighet.

Hemma: Telia fiber 500/500.
Bärbart: ZTE MU5001 + Telia Extra användare.
Mobil(t): Galaxy S23 Ultra & Telia Obegränsad.
Extra: Allt möjligt, som externa antenner & simkort.

20

Sv: Swedfone 4G - kanske en riktigt dålig affär?

Företaget blir nog inte långvariga.

21

Sv: Swedfone 4G - kanske en riktigt dålig affär?

Andreas skrev:

Japp det är nu konstaterat att Elin jobbar för Swephone på marknadsavdelningen.
Kanske inte den snyggaste marknadsföringsstrategin men jag får väll kalla det Guerilla marketing. wink

Porta hela företaget från forumet,
Fult sätt att marknadsföra sig. Slå dom på fingrarna i syltburken.
;-)
Måste säga att det var förväntat pga den direkta kommentaren om företaget, sett liknande tidigare.

22

Sv: Swedfone 4G - kanske en riktigt dålig affär?

fast vore intressant att höra "Elins" försvarstal till hennes förfarande om hon nu törs wink

Sanningen är i likhet med moralen, något relativt: det finns inga fakta, bara tolkningar.
Asus main Router AC68U, 2st poynting riktantenner,5st Rt N12D1 Routers som Ap & Repeaters, Buffalo NaS, 12st ip cams (thinking, do I got the IP-Cam addict desice? tongue )

23

Sv: Swedfone 4G - kanske en riktigt dålig affär?

Vi kommer nog inte höra så mycket ifrån henne.

24

Sv: Swedfone 4G - kanske en riktigt dålig affär?

OBS bara sketen 3G !
<32mbit/s !

50gb 400kr/månaden
20gb 300kr/månad
10gb 280kr/månad
3gb 150kr/månaden

Är i övrigt extremt dålig information på deras webb, tex ingår modem? :-) samt det finstilta osv. m.m.
Med den avsaknaden av information ser det inte seriöst ut, jag skulle hålla mig långt borta.

25

Sv: Swedfone 4G - kanske en riktigt dålig affär?

Bara det faktum att de sköter marknadsföringen i diverse forum (och med det språket) gör ju att de framstår som Kalle Anka-typer...