1

Tråd: b593u-12

köpte en b593u-12 som det satt ett telia kort i som fungerade med gammal proggramvara går inte att välja in
extern antenn det går inte att upgradera pga av det inte finns i menyn har kollat i ett b593u-12 som en polare har
(telia)där går det att upgradera från fil eller över internet men inte i mitt????

2

Sv: b593u-12

Huawei släpper ej ny firmware, utan hänvisar till operatören man köpt den från = uselt HUAWEI  !

Posta villken firmware du har, om gammal så finns 'lite' nyare, typ något år gammal...

Är den låst, dvs är voip delen öppen, går att byta apn, funkar med andra operatörers sim-kort ?

3

Sv: b593u-12

G-Man skrev:

Huawei släpper ej ny firmware, utan hänvisar till operatören man köpt den från = uselt HUAWEI  !

Posta villken firmware du har, om gammal så finns 'lite' nyare, typ något år gammal...

Är den låst, dvs är voip delen öppen, går att byta apn, funkar med andra operatörers sim-kort ?

kan inte se vilken firmvare jag har finns inget system knapp att gå in i i den här firmwaren
har försökt att  att bytta apn till tele2 men den får   felkod 0x00060026
går inte att göra någon lista för apn
har en opplåsnings kod men får inte upp något fönster så att jag kan knappa in den
har pratat med han som ägde modemet tidigare abonnemanget går utt den 16e maj

4

Sv: b593u-12

Ja, då är den operatörslåst.

Jag körde med u-12, men tröttnade på den och skaffade den nyare modellen s-22 och samtliga var olåsta från start istället.

Har du prova att montera ett sim som kräver upplåst huawei och kollat i routern då?

5

Sv: b593u-12

G-Man skrev:

Ja, då är den operatörslåst.

Jag körde med u-12, men tröttnade på den och skaffade den nyare modellen s-22 och samtliga var olåsta från start istället.

Har du prova att montera ett sim som kräver upplåst huawei och kollat i routern då?

efter reset av routern så går det att lägga in sim kod och apn på rotern (tele2) får bra signal styrka tre sträck
sim grönt men det står kopplar upp hela tiden den lammpan blinkar grönt
har hittat firmware till telia vilken fil ska man lägga in trx tar eller bin?

6

Sv: b593u-12

Tar är ett packat paket,
Bin är råa binärfilen.
Kan vara svårt att använda tar på windows.
Så beror lite på dina saker.

Låter som den fått hicka routern

7 Senaste redigerad av patte.renberg (2014-05-12 10:56:07)

Sv: b593u-12

har nu lagt in telias programvara för externa antenner då gick det att låsa upp modemet
allt fungerar nu som det ska tack för hjälpen:) =