1

Tråd: Plocka Hilink från E3276S, är dessa firmwares osäkra?

Jag blir galen alltså, har suttit med ett Huawei B593 ett bra tag och hur jag än gör får jag inte port forwarding att fungera, portarna förblir stängda. Såååå jag köpte mig ett E3276S i förhoppning att jag kunde stoppa in det i min RT-N66U router, men när jag hämtat ut paketet ser jag att det är ett Hilink modem. Smart av mig.

Kan såklart returnera modemet, jag har inte brutit förpackningen än. Men jag vill höra här först. Det går ju tydligen att flasha in ny firmware som plockar bort hilink. Jag undrar om det var plunn som sa någonstans på nåt forum att dessa firmwares är gamla och att de har buggar som gör dessa osäkra.

Stämmer det här, och vad är det för buggar? Är det möjligt att få bort hilink? Jag hatar tele2 just nu, port forwarding är grejer man RÄKNAR med ska funka hmm... sad

2

Sv: Plocka Hilink från E3276S, är dessa firmwares osäkra?

Hört att folk nämnt att de kan funka om man flashar in vanlig firmware/dashboard. Men de gäller att hitta passande också. Men vissa har också haft problem med att flasha om modemet inte svarar som vanligt modem och har com portar öppna för kommunikation. Likt detta, http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=2076601

Säkert simplare att returnera i detta fall om du vill ha utan hilink.

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!