1

Tråd: Hur slippa SMS från Telia mitt i natten?

Kl 0245 och 0652 kom det SMS från Telia om att min faktura nu finns online. Jag kan inte stänga av SMS funktionen eftersom det finns flera larm som går över SMS.

Inte heller kan jag skicka SMS via kortnummer eftersom jag är utomlands.

Vet inte om det rör sig om fördröjningar i nätet eller att någon hjärndöd marknadsförare hos Telia kommit på att SMS mitt i natten väcker uppmärksamhet.

LTE testare på 4G 2600, 1800, 900, 800 med Fritzbox AVM 6890, AVM6840, AVM6842, AVM 6820 och AVM 7590/7490/7390 samt diverse mifis från ZTE och Netgear. Några huaweimodem på hyllan.

2

Sv: Hur slippa SMS från Telia mitt i natten?

Sedan fick även telia betalt för ditt mottagna sms utomlands....
Om du har T1 abg.

Gåin på mina sidor, finns kanske val som löser det där.

3

Sv: Hur slippa SMS från Telia mitt i natten?

I Sverige är det troligen dag.

4 Senaste redigerad av pererikl (2014-04-13 12:22:21)

Sv: Hur slippa SMS från Telia mitt i natten?

aFirewall t.ex borde kunna "döda" det åt dig
https://play.google.com/store/apps/deta … wall.inapp
Borde väl annars gå att sätta luren på jätteljudlös.

Inteno FG500 Fibergateway | AC68U som AP

5

Sv: Hur slippa SMS från Telia mitt i natten?

Enklast är att byta operatör el fakturasätt annars om det ej går att fixa på t1 sidan

6

Sv: Hur slippa SMS från Telia mitt i natten?

Så Jonas är det dag i Sverige när du får de någon annan stans i välden eller finner du dig i vår tidszon?
Jag kan skicka in en fråga om det är det senare fallet och det är repeterande.

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

7

Sv: Hur slippa SMS från Telia mitt i natten?

jag var i Bryssel, dvs samma tidszon som Sverige, när de nattliga SMSen kom.

LTE testare på 4G 2600, 1800, 900, 800 med Fritzbox AVM 6890, AVM6840, AVM6842, AVM 6820 och AVM 7590/7490/7390 samt diverse mifis från ZTE och Netgear. Några huaweimodem på hyllan.

8

Sv: Hur slippa SMS från Telia mitt i natten?

Fått samma skit från teliarysssonera mitt i natten, tom deras kontant skickar sms på natten.
'Tanka för att fortsätta att ringa gratis' eller vad det var, kom 00:05ish typ

Andra bolagen gör liknande.

9

Sv: Hur slippa SMS från Telia mitt i natten?

Med Andreas hjälp har jag fått besked från Telia. de säger att sms-en ska skickas dagtid och skyller på fördröjning i näten. Konstigt tycker jag eftersom jag vet att luren har perfekt mottagning där den ligger. Så mycket SMS kö borde det inte vara en vardagsnatt. Ska dock sägas att dessa natt-sms kommit mkt sällan så jag är benägen att tro dem.

den här appen ska visa time stamps för sändningstiden

https://play.google.com/store/apps/deta … aytracker.

Man tycker ju att sms som telia sänder skulle komma ut OK på nätet och gå vidare. Så mkt kö borde det inte vara en vardagsnatt. Trist om ett SMs larm kommer tio timmar sent.

LTE testare på 4G 2600, 1800, 900, 800 med Fritzbox AVM 6890, AVM6840, AVM6842, AVM 6820 och AVM 7590/7490/7390 samt diverse mifis från ZTE och Netgear. Några huaweimodem på hyllan.

10

Sv: Hur slippa SMS från Telia mitt i natten?

Jag vet ej, men vet att dom påstår det... men sms kommer likväl på natten efter dygnsbyte, så jag är skeptisk då det tex handlar om ny dag på nästa månad då måste tanka för gratisring...
Och den tlf är belägen innom se och har alla staplar.
Sms har tex även dyktupp kl22 ish.

Om stämmer, så dax för telia att bytaut mobitels >20år gammla 386'a som ska skicka/hantera sms.... :-)

11 Senaste redigerad av Micke (2014-04-30 19:50:59)

Sv: Hur slippa SMS från Telia mitt i natten?

Jag får här Telia Priceinfo stup i kvarten...
"Välkommen till Spanien! Bla bla bla...allting är sååå billigt bla bla"

Kontaktade Telia´s kundtjänst för nåt år sedan för att stoppa skiten, men
"det är inte vi som skickar och vi kan inte påverka sådana SMS-utskick."

Har fått nog! Min inkorg är full med deras Priceinfos.
Även deras fakturaavgift irriterar mig enormt varje månad!
Tack för tiden...bindningstiden är slut...Universal Telecom nästa.

>>  _____PC (Win 10 Pro)  <=>  *D-Link DWR-923  <=> o/e <~>  Laptop (Win 10 Home)____ <<
*DWR-923 Telenor 4G LTE<=>[Panorama-MiMo•**Slingbox•***UMR]<~>[4 TP-Link Extender<~>2"Foscams"]
**Slingbox-Solo<=>[Denver dvb-tmpeg-4 hd tuner•Auto Switch<=>4 CMOS-Cams•1 CMOS-Cam]
***Dovado-UMR<=>TellStick<~>[1 NEXA: Slingbox, AC on/off • 5 NEXAs: 5 CMOS-Cams, AC on/off]

12

Sv: Hur slippa SMS från Telia mitt i natten?

På mitt belgiska abonnemang fick man info om att man kunde skicka sms med begäran om stop price info och det funkade.

LTE testare på 4G 2600, 1800, 900, 800 med Fritzbox AVM 6890, AVM6840, AVM6842, AVM 6820 och AVM 7590/7490/7390 samt diverse mifis från ZTE och Netgear. Några huaweimodem på hyllan.