1

Tråd: Option iCON 225

Hej,

Jag har en D-Link DIR 635 router som senast fick en uppdatering för att klara av 3G Modem, bland annat Option iCON 225 om jag har förstått allting rätt.

Jag har nu införskaffat en sådan hos telenor för att använda den via routerna, men jag får det inte att fungera.

Jag har stängt av PIN koden för kortet, för gjorde man inte det så stod den bara och blinkade snabbt. Efter att man tog bort pin koden så står den och pulserar istället, så den borde ha nätåtkomst vad jag förstår.

Dock så gör den ingenting.

Vad jag gör är:
- Ställer in "3G USB Modem" i WAN inställningar.
- Under "WWAN Internet Connection Type" ställer jag in följande:
* Username: [tomt]
* Password: [tomt]
* Dial Number: *99# (har även testat *99***1#, *99***2#, *99***3#)
* Authentication Protocol: Auto(CHAP+PAP)
* APN: internet.telenor.se
* Reconnect Mode: Always
* Maximum Idle Time: 0
* MTU: 1492

Sen startar jag om routern för inställningarna skall ta, men modemet pulserar fortfarande och inget händer.

Är det så att det inte fungerar med iCON 225 på D-Link DIR 635 routern?

Om någon har fått det att fungera så skulle jag bli överlycklig att få reda på hur jag skall göra.

2

Sv: Option iCON 225

Vad jag har förstått så är det i princip bara E220 som funkar med dem.

Sneglar man på DIR-451 som är anpassad för de så är inte supported modems listan så imponerande tyvärr heller.

Huawei E220 (USB)
Huawei E620
Huawei E600
Option Wireless GT 3G Quad
Option GT 3G+/Fusion+
Option GT Max
GT MAX GX0201

Man kanske kan anta att de skall supporta samma modem.

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

3

Sv: Option iCON 225

De borde juh göra det eftersom de presis för bara någon månad sedan släppte 2.30 versionen av FW till DIR 635 routern. Plus att de ser nästan lika dana ut i gränssnittet om jag sätt rätt.
Men man får väll helt enkelt hitta en router som passar till modemet, eller så skaffar man ericssons 3G router smile

4

Sv: Option iCON 225

Mm, noterad själv den nya funktionen när jag uppgraderade min router.
http://www.mobilabredband.se/forum/viewtopic.php?id=892

Har tyvärr inget icon 225 själv att testa på min.


Rekommenderar annars dovado umr, stöd för massvis modem.

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

5 Senaste redigerad av chylan (2009-07-05 19:41:55)

Sv: Option iCON 225

Dock ska ju Dir-451 stödja option gi0225 (option icon 225) från telenor. Iallafall enligt dlinks egen sida.. Kan dock inte få det att fungera. Har samma problem som StarTail.

Måste få tag i en lösning snart...

Fullständig lista över stöd finns på ftp://ftp.dlink.gr/Products/DIR/DIR-451 … 099216.pdf