176 Senaste redigerad av careface (2014-03-30 17:57:41)

Sv: Ligger Telia efter med 4G-utbyggnaden?

Jaha, du har inte haft 4G-täckning på platsen tidigare? Då missförstod jag dig!

Com Hem 500/50 -> ASUS RT-AC68U, 3Maxfart Total -> E5172, Tele2 Personal 80GB-abo -> E5776

177

Sv: Ligger Telia efter med 4G-utbyggnaden?

careface skrev:

Jaha, du har inte haft 4G-täckning på platsen tidigare? Då missförstod jag dig!

Jo tidvist men dålig, oftast 3G och det är ljusår mellan en 3G/4G anslutning med en snabb lur!  Svarstiderna märks mycket tydligt.

Fiber 250/100 Mbits, Ubiquiti Edgemax Lite, Telenor 4G 80 Mbits (Dec 2011) , Huawei E392 samt E398, Poynting panelantenn, 14 dbi 2600 Mhz, ASUS RT-N66U/AC68U,  1 st IP kamera D-link DCS-932L.  TP-Link 3420v2/WR703N, kör ROOter såklart  smile

178 Senaste redigerad av Info (2014-04-12 13:20:54)

Sv: Ligger Telia efter med 4G-utbyggnaden?

Telias nya teckningskarta är lömsk.

De visar utbyggnaden för både kvartal 2 & 3 som redan genomförda!

Vid en kontroll mot deras kundtjänst bekräftade de att den utbyggnad som är listad som redan klar i mitt område i verkligheten är planerad att vara klar senast den sista Augusti.

179

Sv: Ligger Telia efter med 4G-utbyggnaden?

Ja, operatörerna för säljer på sådant som kanske kommer (för ibland blev det inte utbyggt inom bindningstiden ens).
De andra operatörernas gatukrängare sålde på samma premisser.

Motiveringen att de ansåg det vara ok var att den äldre tekniken funkade på platsen, men funkade inget fick kunden tillbaka pengar och blev av med bindningen.
- fult helt enkelt !

180

Sv: Ligger Telia efter med 4G-utbyggnaden?

I den förra versionen av deras utbyggnads karta skrev de ju ut den verkliga utbyggnads perioden i kvartal.
Denna karata finns kvar men nu bara för deras egen kundtjänst.
Även om man tittar på den version av den gamla kartan som fortfarande går att se.
Så har den samma felaktiga information som den nya.
Dvs allt som är planerat till de närmaste 6 månaderna redovisas som redan driftsatt!