1

Tråd: En USB-port i UMR har lagt av - vad göra?

Hej!

Jag har ingen aning om vad som hänt eller varför, däremot vet jag att USB port nr 1 inte längre fungerar. Detta är aningen irriterande då jag behöver båda USB portarna eftersom jag även använder Tellsticken för att styra elen i sommarstugan.

Jag har provat att starta om både mjukvarumässigt och hårdvarumässigt och bytt plats på modem och Tellstick men utan framgång, USB1 är död:(

Har köpt Dovadon på Kjell & Co men har slarvat bort kvittot. Någon som har några ideér vad jag kan göra.


Är det t ex möjligt att koppla in en extern USB hub i port 2 i UMR och därigenom nyttja Tellsticken?

... eller är det bara att förbanna sin slarvighet och köpa en ny Dovado

/Mange
_____________________________________
Dovado UMR 3.05, Tele2 Maxi , H169, Tellstick

2 Senaste redigerad av Patrik (2009-06-23 18:58:34)

Sv: En USB-port i UMR har lagt av - vad göra?

Kolla med Samir eller Mathias här på forumet om dom kan hjälpa dig, dom representerar Dovado här.
Du behöver nog knappt be om hjälp, för dom e så snälla, hjälpsamma och uppmärksamma, så när nån av dom loggar in så kommer dom att se tråden big_smile

|ZTE MF880|Sierra Wireless 306|Dovado Pro|Tiny|4GR|3GN|UMR|3Maxfart Total|

3

Sv: En USB-port i UMR har lagt av - vad göra?

har lagat ett par dovado, med död portar, och det har varit spännings problem (dåliga lödningar) och alla har kommit från kjell av någon anledning... kanske är tillfälligheter.

har du kräm på porten?

4

Sv: En USB-port i UMR har lagt av - vad göra?

Blinkar lampan på USB modemet som du sätter in i den misstänkt trasiga porten?

5 Senaste redigerad av Mange (2009-07-03 21:21:51)

Sv: En USB-port i UMR har lagt av - vad göra?

hm... vet inte, ska kolla imorgon när jag är i somarstugan...

/Mange cool

Inte nå't liv i USB1 porten men kanonväder så...

Har inte så bråttom att lösa detta eftersom Tele2 dessutom har strypt förbindelsen och det går numera supersegt. Får ta med mig UMR till Kjell & Co och hoppas att de kan laga/ersätta den under veckan.

Hittade ingen USB hub hemma så jag har inte kunnat testa och det går att haka på en sådan och i sådant fall leva "bara" med en fungerande port i UMR

/Mange roll:rolleyes:

----------------------------------------------------------------

Orkade inte vänta på att Kjell&Co ska fixa min USB port så jag köpte mig en UMR till. Som ni förstår tycker jag det är en kanonprodukt trots malören med USB porten. Det tog mig ca 2 timmar att få igång allt eftersom man måste starta om routern titt som tätt. Vore glimrande om man kunde spara alla inställningar och vid behov återläsa dem. Nu funkar iofs allt och jag hoppas att denna UMR håller lite längre än den förra...

Om en vecka eller så kommer min orginal UMR så nur får jag fundera på vad jag kan/ska ha den till men det är angenäma problem...