1

Tråd: Tråden om lågpris-operatörer.

Är på G att byta ut mitt telenor med 50gig surf då abonnemanget är för dyrt det är inte värt 449kr i månaden.

Så jag tittar på lågprisoperatörerna för respektive nackdelar.

Halebop.
Telias  nät rätt ok abonnemang och kontantkort man får lite mindre surf vilket kan vara en nackdel dock brukar de ha som alternativ att det går att köpa mer.
Lite dyrare priser än sina konkurrenter.


Hallon.
Tres nät man får mycket för pengarna både samtalstid och surf 5gig i abonnemanget räcker gått och väl, överkomliga priser, men upplever att det ofta fungerar dåligt inomhus.



Universal.
Telnors nät men de ska dock gå över till telia.
Bra pris både låga kostander för att ringa och abonnemangsavgifter.
Dock endast 1mbit ned i datahastighet, ska man bara läsa mail i mobilen så duger det gott och väl.
Ett plus är att det finns inga begränsningar i nedladdningen.



Har inte hittat någon lågprisoperatör med telenor.
Det lutar just nu dock att använda telias nät då jag först och främst måste kunna ringa även inomhus och även vissa delar i norr så känns det som ett självklart val.

Då jag inte använder telefofonen som trådlös ap längre så tänkte jag prova universal, i värsta fall så får jag koppla upp mig på 1mbit.
Så det får bli ett test där.


Något som vet om några fler lågprisoperatörer?

2

Sv: Tråden om lågpris-operatörer.

Telenors "lågprisoperatör" heter Vimla. Inte speciellt prisvärt egentligen.

Annars skulle man väl kunna klassa Wifog som en lågprisoperatör också. Sen får vi inte glömma Comviq. Även Lycamobile, AIK-mobil (Telenors nät), AllTele osv finns ju också.

Com Hem 500/50 -> ASUS RT-AC68U, 3Maxfart Total -> E5172, Tele2 Personal 80GB-abo -> E5776