1

Tråd: 500 Internal Error

"500 Internal Error
Something unexpected went wrong running a CGI program. "

Är min Tiny körd nu, får köra en rescue dagligen och dra ut kontakten hela tiden för att den tappar fart/ blir okontaktbar/ hänger sig.
Har gjort 30/30/30, rescue och otaliga factory reset, bytt strömadapter.

/danne

Telia 4G, N4M, AVM FRITZbox 6840 INT, Huawei E392, Dovado Tiny/Pro, Huawei E5186S-22a, Poynting LPDA-A0092 45/45gr

2

Sv: 500 Internal Error

Rescue dagligen? Med vilken release?

Har du kollat att det är inte browser cache som inte ställer till det?

Vi har inget 30/30/30 factory reset. Efter en Rescue kan man köra en 8-sekunders factory reset efter den har kommit igång.

Var inträffar problemet i menyn? Vad är det för utrustning som är inkopplad in i routern? Sitter modemet direkt in i routern eller finns det något annat utrustning mittemellan?

Tack,

Sam / Team DOVADO

3

Sv: 500 Internal Error

Har kört 6.2.7 innan då jag tyckt den fungerat stabilast, men körde den nyaste igår. Fram tills för en vecka sedan har den fungerat så länge den inte behövt startat om, brukade dock krävas ca: 10 försök innan den startade upp utan att låsa sig.

Den senaste veckan har detta meddelande börjat komma upp när den blir onåbar både via Lan och Wlan, ibland hjälper det att dra kontakten några gånger men oftast är det rescue som gäller. Sedan fungerar det några timmar innan det börjar gå segt och då får man upp texten "500 Internal Error
Something unexpected went wrong running a CGI program. " när man går till 192.168.0.1. Upkopplingen fungerar dock fortfarende om än långsamt tills den låser sig

Kommer alltså aldrig till någon meny, samma sak på både pc'n och macen.

Det som är inkopplat i routern är ett E392 via medföljande USB-kabel, har även provat utan.

Denna router har aldrig fungerat riktigt bra...Hade en helsvart från Telenor som aldrig krånglade.

/danne

Telia 4G, N4M, AVM FRITZbox 6840 INT, Huawei E392, Dovado Tiny/Pro, Huawei E5186S-22a, Poynting LPDA-A0092 45/45gr

4

Sv: 500 Internal Error

Hej Danne,

Vad konstigt! Ta gärna kontakt med mina grabbar så tar vi ett närmare titt på saken under kommande veckan:

http://www.dovado.com/sv/support/supportformular

Tack i förväg!

Sam / Team DOVADO

5

Sv: 500 Internal Error

Troligen hårdvarufel...och det är min gissning också. Ska titta in i den innan jag begraver den.

/danne

Telia 4G, N4M, AVM FRITZbox 6840 INT, Huawei E392, Dovado Tiny/Pro, Huawei E5186S-22a, Poynting LPDA-A0092 45/45gr