26

Sv: Ordinarie PRISER för KONTANTKORT

Men de hymlar ju inte med att Comviq är ett varumärke som marknadsförs av Tele2.

27

Sv: Ordinarie PRISER för KONTANTKORT

Telia skriver som följer gällande hastigheten: Hastighet och datamängd: Hastighet 20 Mbit/s inom Telias 4G-nät, upp till 6 Mbit/s i 3G-nätet.

Com Hem 500/50 -> ASUS RT-AC68U, 3Maxfart Total -> E5172, Tele2 Personal 80GB-abo -> E5776

28

Sv: Ordinarie PRISER för KONTANTKORT

Comviq kundportal är helt värdelös, man kan inte ens plocka bort gamla nummer som förfallit om man inte fyllt på utan då måste man vändas sig till kundtjänst.

29

Sv: Ordinarie PRISER för KONTANTKORT

Uppdatering för idag,
20140220
Både TRE samt comviq startar räknaren direkt när man tankar, så tanka ej i förväg eller tex på kvällen dagen innan.
Torskar tex en dag på månadssurfen dvs 3% eller för veckosurfen 14% av tiden förloras !

30

Sv: Ordinarie PRISER för KONTANTKORT

Andy skrev:

Comviq kundportal är helt värdelös, man kan inte ens plocka bort gamla nummer som förfallit om man inte fyllt på utan då måste man vändas sig till kundtjänst.

Är då borta för mig plötsligen, gav bort några simkort, de är borta samt några 3G kort som saknar mening då det är samma pris...

31

Sv: Ordinarie PRISER för KONTANTKORT

Vad är dagsnoteringen för tre kontantkort för 2-3 veckors semestersurf undrar jag åt en tysk. På orten finns bara 4G täckning, inte 3G enligt Tres täckningskarta.

LTE testare på 4G 2600, 1800, 900, 800 med Fritzbox AVM 6890, AVM6840, AVM6842, AVM 6820 och AVM 7590/7490/7390 samt diverse mifis från ZTE och Netgear. Några huaweimodem på hyllan.

32

Sv: Ordinarie PRISER för KONTANTKORT

Överallt där 4G finns, finns det också någon typ av 3G. Oftast finns det åtminstone 3G 900 på platsen.

De är kassa på att uppdatera täckningskartan med det korrekt. I Kittelfjäll visas det t.ex. 4G och 3G upp till 384Kbit/s när det i verkligheten finns 3G upp till 16Mbit/s i området.

Com Hem 500/50 -> ASUS RT-AC68U, 3Maxfart Total -> E5172, Tele2 Personal 80GB-abo -> E5776

33

Sv: Ordinarie PRISER för KONTANTKORT

Bra sammanställning av IP-adresser (öppna/publika/fasta) hos operatörer liksom grundläggande skillnader mellan konsumentroutrar och industriroutrar:
http://www.communica.se/?i2=m2mguide

HUS 1 i tätort: AVM 6840 LTE/Telia  med sektorantenn (Wimo 18705.12 DUAL), VoIP.
HUS 2 i glesbygd: E-lins H900 LTE 4G/Telia med sektorantenn (Wimo 18707.15 DUAL), VoIP.                     
HUS 2 i glesbygd: (Failover) E-lins H820 450 LTE/Net1 med 2x12 elements riktantenner. VoIP
MOBILT: E-lins H900 LTE 4G/Telia med 2 takantenner; VoIP.  RESERV: AVM 6840 LTE och AC810

34

Sv: Ordinarie PRISER för KONTANTKORT

Jonasolof: För en månads surf, med Tre inklusive 1GB och modem får man ge 79:- på Kjell &Co just nu. Prisvärt tycker jag om man bara vill ha en liten mängd data under en kort tid. Jag har kört med Tre-kontant i England när jag varit där som turist och det funkade bra!

35

Sv: Ordinarie PRISER för KONTANTKORT

Vox medievalis skrev:

Bra sammanställning av IP-adresser (öppna/publika/fasta) hos operatörer liksom grundläggande skillnader mellan konsumentroutrar och industriroutrar:
http://www.communica.se/?i2=m2mguide

Information är totalt ouppdaterad och det står "(uppdaterad 2013-09)" på sidan, samt sidan avser EJ kontantkort utan abonnemang som jag tolkar det både pga de apn som listas, samt att operatören ej har kontantkort.

36

Sv: Ordinarie PRISER för KONTANTKORT

sturban skrev:

Jonasolof: För en månads surf, med Tre inklusive 1GB och modem får man ge 79:- på Kjell &Co just nu. Prisvärt tycker jag om man bara vill ha en liten mängd data under en kort tid. Jag har kört med Tre-kontant i England när jag varit där som turist och det funkade bra!

Modem behövs inget och det bör vara 4G, några GB. Finns kontantkort för det hos Tre? Jag har svårt att kolla från Belgien. Telia funkar inte på platsen i fråga.

LTE testare på 4G 2600, 1800, 900, 800 med Fritzbox AVM 6890, AVM6840, AVM6842, AVM 6820 och AVM 7590/7490/7390 samt diverse mifis från ZTE och Netgear. Några huaweimodem på hyllan.

37

Sv: Ordinarie PRISER för KONTANTKORT

Har Du en färskare sammanställning någon annan stans vad gäller möjlighet till fasta IP-adresser hos operatörer så längtar vi nog många efter den. Kontantkort är väl bra men jag betvivlar att någon operatör finner det intressant att erbjuda kombinationen kontantkort och fast publik adress. För riktigt stabil VoIP, utan operatörernas (o)regelbundna adressbyten, är fast IP ett måste. Trots allt - delvis berättigat - gnäll på Net1 är deras fasta IP (numera) ett under av stabilitet för just VoIP; tyvärr är signalkvalitén för VoIP dock inte tillräckligt stabil under peak time.

HUS 1 i tätort: AVM 6840 LTE/Telia  med sektorantenn (Wimo 18705.12 DUAL), VoIP.
HUS 2 i glesbygd: E-lins H900 LTE 4G/Telia med sektorantenn (Wimo 18707.15 DUAL), VoIP.                     
HUS 2 i glesbygd: (Failover) E-lins H820 450 LTE/Net1 med 2x12 elements riktantenner. VoIP
MOBILT: E-lins H900 LTE 4G/Telia med 2 takantenner; VoIP.  RESERV: AVM 6840 LTE och AC810

38

Sv: Ordinarie PRISER för KONTANTKORT

Vox medievalis skrev:

Har Du en färskare sammanställning någon annan stans vad gäller möjlighet till fasta IP-adresser hos operatörer så längtar vi nog många efter den. Kontantkort är väl bra men jag betvivlar att någon operatör finner det intressant att erbjuda kombinationen kontantkort och fast publik adress. För riktigt stabil VoIP, utan operatörernas (o)regelbundna adressbyten, är fast IP ett måste. Trots allt - delvis berättigat - gnäll på Net1 är deras fasta IP (numera) ett under av stabilitet för just VoIP; tyvärr är signalkvalitén för VoIP dock inte tillräckligt stabil under peak time.

Denna tråden detta skrivs i är en tråd som enbart behandlar kontantkort och dess priser och villkor för dagen, där av titeln : "MobilaBredband.se © Störst på Mobilt Bredband sedan 2007 » Allmänt operatörer » Ordinarie PRISER för KONTANTKORT"