1

Tråd: Trevlig!

Eh.. inget inlägg. Well, har en och den funkar kanon!:lol:

Hon gick över gräsmattan, saftig och grön som alltid i juli.

Om en person du talar med inte tycks lyssna, var tålamodig. Det kan helt enkelt vara så att han har lite ludd i ena örat./ Nalle Puh

2

Sv: Trevlig!

smile tänkte lägga upp "använd iphone som modem" guide.
Bara inte kommit så långt en tongue

http://www.iphonegpsguide.com/

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

3 Senaste redigerad av jonasolof (2009-05-16 08:39:08)

Sv: Trevlig!

Då får du skriva om de två olika modemapparna som finns. Än del tycker det tyska är bäst.

http://iphonemodem.de/en/index.html

http://www.iphonemodem.com/

Annan variant: PDAnet app

alla kräver jailbreak. Módemfunktionen i sig motiverar knappast jailbreak

Jag använder ingendera eftersom ett dedicerat 3Gmodem vanligen är bättre. OK, det kan ju vara bra någon gång med ett modem som kommunicerar trådlöst med datorn, men då brukar Bluetooth funka lika bra - fast det klarar inte iPhone än. Förmodligen ska det gå med OS3 som kommer i sommar.

LTE testare på 4G 2600, 1800, 900, 800 med Fritzbox AVM 6890, AVM6840, AVM6842, AVM 6820 och AVM 7590/7490/7390 samt diverse mifis från ZTE och Netgear. Några huaweimodem på hyllan.

4

Sv: Trevlig!

Andreas, förutsätter "iPhone som modem" en upplåst sådan?

5

Sv: Trevlig!

Fordie skrev:

Andreas, förutsätter "iPhone som modem" en upplåst sådan?

Den metoden jag testat är då telefonen jailbreakad.
Tidigare fanns det även på appstore en applikation, fast apple tog bort den.

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

6 Senaste redigerad av jonasolof (2009-05-16 09:25:17)

Sv: Trevlig!

En upplåst telefon är en som inte är bunden till en operatör. En jailbreakad telefon är en där man inte längre är begränsad till enbart de program som Apple godkänt.

Jailbreaking ger också möjlighet till upplåsning via omprogrammering av telefonen. Ett annat sätt att ordna upplåsning är med ett sk. fake-sim under det vanliga simkortet.

För mer om detta rek iphoneforum på 99.se eller några av alla myriader iphoneforum som finns på nätet.

Disclaimer: jag använder mina två iphones - en jailbreakad och upplåst, en icke jailbreakad men olåst ity den är köpt i Belgien där operatörslåsning inte tillåts - endast för internet och mail. Det finns smidigare telefoner att ringa på, använder fn en dual sim card samsung.

Edit: Modem via bluetooth eller USB i firmware 3:

http://www.youtube.com/watch?v=Zs97lrdg … r_embedded

LTE testare på 4G 2600, 1800, 900, 800 med Fritzbox AVM 6890, AVM6840, AVM6842, AVM 6820 och AVM 7590/7490/7390 samt diverse mifis från ZTE och Netgear. Några huaweimodem på hyllan.

7

Sv: Trevlig!

Hm.. intressant fenomen med min iPhone...
Helt plötsligt är det upptaget på alla nummer jag skall ringa, efter en omstart kan jag ringa men inte SMS:a! Jag har startat om, nytt firmware,  allt har testats men SMS funkar inte. Jo, om jag skickar ett SMS från en annan telefon till iPhonen och sedan skickar från iPhonen..och i samma ögonblick jag får ett mess till iPhonen så går messet från iPhonen iväg men sedan är det tvärnit. Ser på nätet att många fått detta lilla irriterande "issue"..
Någon som vet anledningen?
Som det ser ut nu skall jag kila in till Teliabutiken så får det bli ett garantiärende.

Hon gick över gräsmattan, saftig och grön som alltid i juli.

Om en person du talar med inte tycks lyssna, var tålamodig. Det kan helt enkelt vara så att han har lite ludd i ena örat./ Nalle Puh

8

Sv: Trevlig!

Om inte typ sms service central numret har hoppat ur.
Har aldrig haft samma problem själv.

Testa att knappa in detta.
*5005*7672*+46705008999#

Du kan ta en titt först vad du har för nummer.
Slå *#5005*7672# och "ring"

Detta fick jag upp, kör dock Tele2 och inte Telia.
http://img197.imageshack.us/img197/6379/photo2qwl.jpg

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

9 Senaste redigerad av obinett (2009-06-05 13:17:27)

Sv: Trevlig!

Mja... jag har testat detta också utan framgång.
Det är rätt nummer och även om jag provar olika operatörskort händer samma sak. Det lustiga är att den fungerat klockrent i många månader... men helt plötsligt... hmm
Har testat att radera det och skriva in numret igen.. med +46 utan osv... men icke sa Nicke.

/

Hon gick över gräsmattan, saftig och grön som alltid i juli.

Om en person du talar med inte tycks lyssna, var tålamodig. Det kan helt enkelt vara så att han har lite ludd i ena örat./ Nalle Puh

10

Sv: Trevlig!

Eget tel nummer hittar man under settings >phone i grått högst upp.

LTE testare på 4G 2600, 1800, 900, 800 med Fritzbox AVM 6890, AVM6840, AVM6842, AVM 6820 och AVM 7590/7490/7390 samt diverse mifis från ZTE och Netgear. Några huaweimodem på hyllan.

11

Sv: Trevlig!

Lämnade in min iPhone hos teliabutik idag. De testade och lyckades inte sms.a, de ringde sin support och de sa: "Nä, det finns ingen medelandecentralsnummer inställning, telefonen skall hitta det själv" fniss....
Där står jag och biter mig i tungan för fullt... det är ett garantiåtagande så den är inlämnad....

/Bob the builder....

Hon gick över gräsmattan, saftig och grön som alltid i juli.

Om en person du talar med inte tycks lyssna, var tålamodig. Det kan helt enkelt vara så att han har lite ludd i ena örat./ Nalle Puh

12

Sv: Trevlig!

Snacka med polaren på Telia och han hade varit med om de tidigare, och de har funkat efter ominstallation/reset av nallen.

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

13

Sv: Trevlig!

Andreas skrev:

Snacka med polaren på Telia och han hade varit med om de tidigare, och de har funkat efter ominstallation/reset av nallen.

Ja, det där undrar jag över för om man lägger in nytt firmware, provar olika firmware, kör en hard reset + soft reset... vad gör de då för reset? Låter inte riktigt 100...
Vad jag sett på nätet är det ett ganska omfattande antal personer runt om i världen som drabbats av samma symptom men med andra operatörer, apple retail store i resp. land byter ut telefonen. (Nån som mörkar?)
Anyway, skall bli intressant att se hur luren fungerar när den kommer tillbaka (om?)

BobTheBuilder

Hon gick över gräsmattan, saftig och grön som alltid i juli.

Om en person du talar med inte tycks lyssna, var tålamodig. Det kan helt enkelt vara så att han har lite ludd i ena örat./ Nalle Puh

14

Sv: Trevlig!

Yai!!

Idag fick jag en sprillans ny lur, tack för det televerket!! (Telia..)... Samma modell som innan, snabbt hem.... funkade fint... system 2.2.1 snabbt uppdatera den till system 3.0 ... jailbrake o snabbt in med ultrasn0w och vips lirar den perfekt på TRE igen! MMS funkar o en massa annat kul... SOOOOMMMARR!!!!!!!!!

Glad igen....

Hon gick över gräsmattan, saftig och grön som alltid i juli.

Om en person du talar med inte tycks lyssna, var tålamodig. Det kan helt enkelt vara så att han har lite ludd i ena örat./ Nalle Puh

15

Sv: Trevlig!

Hmmm...

Min Iphone som är bunden till Telenor funkar finfint som modem det är en 32GS uppdaterad till 3.0.
Under /allmänt /nätverk /internetdelning
Anslut via USB och/eller Anslut via Bluetooth

16

Sv: Trevlig!

Har 3.0 men har inte det valet, fast har 3g och inte 3gs.

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

17 Senaste redigerad av Pluttiplutt (2009-09-11 19:57:43)

Sv: Trevlig!

Internet Tethering
Share your Internet connection with your laptop with Internet tethering via Bluetooth or USB. Not currently offered in the U.S. and some other countries. See your carrier for availability.

Ser ut som det ska finnas i OS 3.1 och det finns i min 3.0 från Telenor. Men kanske inte hos Tre.se?

http://www.apple.com/iphone/softwareupdate/

18

Sv: Trevlig!

Kör med en "haxxad" iphone från England.
Får kanske titta över om jag orkar uppgradera till 3.1. smile

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!