1

Tråd: Vigorfly 200

Någon som testat Vigorfly 200? Ger den en stabil uppkoppling via 3G/4G?

2

Sv: Vigorfly 200

*BUMP*

3

Sv: Vigorfly 200

Ingen?

------------------------------------------------------------------------------------
Telenor 4G / E398 / Dovado PRO / två antenner på taket

4 Senaste redigerad av flygradar.nu (2011-11-16 05:55:08)

Sv: Vigorfly 200

Jag har testat fler Vigor routers och haft problem med WiFi uppkopplingen bryts hela tiden. Draytek skyller på att dom använder ett bättre WiFi chip än datortillverkarna och lägger därför över problemet på datortillverkarna, som kör dålig hårdvåra. Jag sk*ter faktiskt vem som kör vilken hårdvara, bara det funkar och för min del funkade Vigor inte alls när alla datorer kopplades bort hela tiden. Själva 3G och router delen funkade bra.

5

Sv: Vigorfly 200

Kan vi gissa ralink / realtek chip ?

6

Sv: Vigorfly 200

Huvudsaken med en 3G/4G router för mig är att internet uppkopplingen är stabil, WLAN är inte viktigt. Då kanske VigorFly skulle vara ett alternativ då?!

7

Sv: Vigorfly 200

Vi satsa mycket på att få uppkopplingen stabil och eftersom vi inte har lyckats hela vägen är programvaran fortfarande i publik beta.

Vad gäller WLAN så är det tyvärr fortfarande på det sättet att många datortillverkare skickar med mycket gamla drivrutiner till sin datorer och de behöver uppdateras för att fungera med det chip som DrayTek använder.

I de flesta datorer som säljs i Sverige används Broadcom chip och där finns en bug i de gamla drivrutinerna som gör att de inte fungerar med andra tillverkare. Man kan tycka det är skräp, men det är tyvärr datortillverkarna som är lite lata av sig.

Hoppas det hjälper

Mvh

Lasse Larsson
MigraX AB, DrayTek Sverige

8

Sv: Vigorfly 200

migrax skrev:

Vi satsa mycket på att få uppkopplingen stabil och eftersom vi inte har lyckats hela vägen är programvaran fortfarande i publik beta.

Vad gäller WLAN så är det tyvärr fortfarande på det sättet att många datortillverkare skickar med mycket gamla drivrutiner till sin datorer och de behöver uppdateras för att fungera med det chip som DrayTek använder.

I de flesta datorer som säljs i Sverige används Broadcom chip och där finns en bug i de gamla drivrutinerna som gör att de inte fungerar med andra tillverkare. Man kan tycka det är skräp, men det är tyvärr datortillverkarna som är lite lata av sig.

Hoppas det hjälper

Mvh

Lasse Larsson
MigraX AB, DrayTek Sverige

Jag har problem men wifi på min nuvarande router. Kör med Ipad och Iphone.
Om jag köper eran router, kommer det att fungera med Ipad och Iphone då?
//Micke

------------------------------------------------------------------------------------
Telenor 4G / E398 / Dovado PRO / två antenner på taket

9

Sv: Vigorfly 200

Trevik skrev:
migrax skrev:

Vi satsa mycket på att få uppkopplingen stabil och eftersom vi inte har lyckats hela vägen är programvaran fortfarande i publik beta.

Vad gäller WLAN så är det tyvärr fortfarande på det sättet att många datortillverkare skickar med mycket gamla drivrutiner till sin datorer och de behöver uppdateras för att fungera med det chip som DrayTek använder.

I de flesta datorer som säljs i Sverige används Broadcom chip och där finns en bug i de gamla drivrutinerna som gör att de inte fungerar med andra tillverkare. Man kan tycka det är skräp, men det är tyvärr datortillverkarna som är lite lata av sig.

Hoppas det hjälper

Mvh

Lasse Larsson
MigraX AB, DrayTek Sverige

Jag har problem men wifi på min nuvarande router. Kör med Ipad och Iphone.
Om jag köper eran router, kommer det att fungera med Ipad och Iphone då?
//Micke

Och apple tv2?

------------------------------------------------------------------------------------
Telenor 4G / E398 / Dovado PRO / två antenner på taket

10

Sv: Vigorfly 200

Någon som har en VigorFly 200 liggandes? Köper den gärna i så fall. Hittar den inte ny någonstans längre.