51

Sv: Wifog - Ny virtuell "gratis-operatör" i Tre:s nät

globetrotter skrev:

Jag har försökt att internetdela, men då stryps data med en gång.
Dvs: Så fort en annan enhet är ansluten och försöker surfa stryps datan till båda enheterna samtidigt.
Är bara en annan enhet ansluten, men ingen data skickas, så går det att surfa på mobilen med Wifog i..

Har ni andra provat detta med Wifog??

Fungerar här men med en rootad CyanogenModdad Samaung Galaxy S3 och en app (inte den som följer med Toutchwitch vilket inte fins i CyanogenMod när jag letade). Men som sagt, en till två minuter väntan för att se två reklamfilmer varge gång man startar telefonen är inget för mig så har skippat Wifog.

52

Sv: Wifog - Ny virtuell "gratis-operatör" i Tre:s nät

Gav upp WiFog men testade nu i sommar igen och de har verkligen skärpt till sig. Funkar kanoners med Dovado 3G och Lumian. Var ju struligt i början att få till det med reklamfilmerna men numera kör de igång direkt. De har även fixat så webbläsaren i datorn sticker direkt till reklamfilmen (adblock off) om man kör från router.

Så står man ut med någon minuts reklam och vill surfa fritt är nu WiFog ett bra alternativ. Inte bästa fart men duger gott.

53

Sv: Wifog - Ny virtuell "gratis-operatör" i Tre:s nät

Håller med!
Wifog duger gott för att surfa med på semesterresor eller liknande. Jag har det i min surfplatta och använder det mest på resor.
Till vardags skulle dock inte jag stå ut med att titta på reklam varannan timme.

Men min fru som använder sin telefon ganska lite tycker att det funkar bra för henne!  smile

Tekniskt sett har inte jag upplevt några större problem med Wifog. Har man bara täckning från Tre så brukar det funka bra.

54

Sv: Wifog - Ny virtuell "gratis-operatör" i Tre:s nät

Detta låter som ett bra akut ABB om andra inte funkar  eller nått.  Men det n där tid grejen låter jobbig.  Om det bara var på trafik hade det varit ok och att man kan ladda mer typ se på 10 reklam filmer sen kan man surfa 1 gig t.ex eller  är det fortfarande  2 timmar sen se film oavsätt trafik

55

Sv: Wifog - Ny virtuell "gratis-operatör" i Tre:s nät

Det är varannan timme, oavsett trafik, oavsett om du använt det eller inte.

56

Sv: Wifog - Ny virtuell "gratis-operatör" i Tre:s nät

Surt dom  borde ta bort tiden och bara ha trafiken skulle säkert vara fler som använder det då.  Som sagt låter bra om dom tog bort tiden

57

Sv: Wifog - Ny virtuell "gratis-operatör" i Tre:s nät

Tog fram den lille nexus 7an idag som legat och sovit i någon månad och laddade och startade.
Körde wifogs reklam 3st under 20-30 sek vardera och trycka på verifera laddning, gick snabbare en vad de gjort tidigare.
Testade BBK och fick 14Mbit/s ner och 4Mbit/s upp, nättyp HSPA, notera att nexus7an inte pallar mer en 21-42Mbit hspa.

Någon som har beställt telefoni delen? Jag valde båda delarna när jag beställde sim. Ser att man får båda valen när man ska ladda på efter kvoten är slut. Men väljer man att ladda på surf så får man inte tele valet förens kvoten är helt slut igen.

Edit: Testade ladda på igen nu före min kvot var slut, reklamen som visas tycks tugga kvoten också "så länge man kollar på den före ens kvot är slut".
Annons 1 visades snabbt, annons två gav error och kastade ut länka att den inte kunde nå smartlip.net. backa och starta om så började den på annons 2 igen. Sen 3an och sist "bekräfta påfyllning?".

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

58

Sv: Wifog - Ny virtuell "gratis-operatör" i Tre:s nät

Förhandsinformation till dig som är Wifoganvändare!

Wifog Plus
Den 1:a mars inför vi ett antal nyheter i Wifog. Först ut är den efterfrågade möjligheten att surfa, ringa och sms:a reklamfritt. Vi kallar det Wifog Plus - en helt ny och toksmidig betaltjänst.

Med Wifog Plus kan du välja att betala ett engångsbelopp för det du vill använda, varken mer eller mindre. Fortfarande inga bindningstider och inget krångel. Vi skickar inga fakturor och lägger aldrig på några dolda avgifter - det är bara jätteflexibelt, prisvärt och överskådligt. Surfa gratis med reklam ena dagen – betala för reklamfritt nästa. Det är helt valfritt och du bestämmer själv hur mycket och när.

Så funkar det
Med nya Wifog Plus kan du välja att hushålla med ditt gratisabonnemang och enkelt köpa till mer surf när du vill för en billig peng. Tryggt, säkert och enkelt. Exempel: köp till data för att se en film utan reklamavbrott och gå tillbaka till gratissurfandet automatiskt när du använt upp det du köpt. Vi skickar detaljerad information om hur du genomför ett köp några dagar innan lansering.

Lanseringsdatum 2015-03-01.

Nya gränser
Vi passar också på att göra förändringar i din gratistjänst. Från och med den 1:a mars gäller nya gränser: 2 GB surf, 100 minuter prat och 200 sms. Varje månad återställer vi gränserna så att du alltid kan fortsätta att fylla på med gratis surf, prat och sms.

En lösning som passar fler
Reklamkanalen får sig förstås också en ordentlig översyn med fler personliga och relevanta annonser och format än någonsin! Det betyder att du får fler smarta erbjudanden som passar just dig och dina intressen ju mer du använder Wifog. Wifog ska vara flexibelt och relevant och fungera i många situationer, oavsett om du vill köra gratisversionen eller betala en slant för reklamfritt mobilt bredband.

Frågor på det?
Gäller dig som har ett aktiverat Wifogabonnemang. Wifog Plus är tillgängligt bara när du är inloggad på Mina Sidor. Dagen innan vi lanserar Wifog Plus och ändrar gränserna skickar vi ut en påminnelse till dig, så du vet när det händer!

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!