1

Tråd: Windows 7 RC och 3G modem (Huawei E220): hur?

Jag har precis installerat Windows 7 RC, och allt funkar prima. Stor kontrast till när jag installerade Vista för första gången! Eller så borde jag nog säga nästan allt, för det är bara E220 modemet från 3 som inte fungerar. När jag kopplar det till USB porten startar det och programvaran / drivrutinerna installeras, sen laddas nån uppdatering ned varpå det blir stopp. Jag kan helt enkelt inte starta programmet och inget händer när jag försöker.

Jag ser enligt www.mobilabredband.se/forum/viewtopic.php?pid=4488 att det ska funka, så är det något jag har missat? Måste jag följa ett speciellt system för att få det att fungera? Jag har ett adminkonto i Windows om det gör nån skillnad.

Tack på förhand!

2

Sv: Windows 7 RC och 3G modem (Huawei E220): hur?

Rekommenderar att du tar en titt på huawei's sida om det har kommit någon ny firmware/dashboard och installerar den på modemet först.
Så du vet att du har senaste.

I mitt test funkade det klockers, men då hade jag senaste också.
Notera att du kan behöva installera firmware/dashboard för modemet på en xp dator först, då inte din aktuella win7 maskin vill känna sig vid modemet.

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

3

Sv: Windows 7 RC och 3G modem (Huawei E220): hur?

Ok, tack - det kan vara det för vi köpte modemet för ett par år sedan. Antar att firmware finns på www.huawei.com/mobileweb/en/doc/list.do?type=-1&id=736. Vet du vilket av de som gäller, nr 1 eller eller nr 4 kanske?

Och finns 3s uppgifter nånstans? Med detta firmware blir det ju generiska inställningar, men jag antar att jag kan kolla dessa under XP.

4

Sv: Windows 7 RC och 3G modem (Huawei E220): hur?

Tre's uppgifter brukar enbart vara en APN adress man behöver mata in.
Kör du med vanligt tre abb 7.2 eller liknande så skall du köra med apn: bredband.tre.se

E220 Client Software HOSTB107D05SP00C03 for WinXP&2K&Vista   (7022 KB) 05-Sep-2008

Fast du borde kunna ladda ner de senaste från TRE också så du behöver inte köra generic varianten om du inte vill.
http://www.tre.se/templates/Sporg3_03.aspx?id=27984

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

5

Sv: Windows 7 RC och 3G modem (Huawei E220): hur?

Efter uppdateringen funkade det perfekt faktiskt - nu kan jag inte annat än att njuta av Win 7 rakt igenom.

Stort tack för hjälpen... skrivet från trädgården med 3G dosan smile