1

Tråd: netgear mbr1310 omstart

Jag har NETGEAR mbr1310 och jag har ett problem det alltid starta om och koppla från 3G-nätet då det tar en halv minut att ansluta igen med 3g torn.
Jag verkligen inte vet vad som är fel med det.
Är det någon som har en lösning här?

Tack alla .

2

Sv: netgear mbr1310 omstart

Ingen lösning, men samma problem. Lämnade in den till tre, men samma skit efter dom "lagat" den så nu använder jag den inte.

3

Sv: netgear mbr1310 omstart

Jag hade detta problem i början när jag hade min 1310, jag ringde till tre och fick rådet att inte köra på auto på WiFi, utan använda fast kanal, t ex 5, sedan tyckte dom att man även skulle sänka hastigheten, men det sket jag i kör på upp till 300Mbit/s.

Efter ändringen fungerar min 1310 och numera ombyggda "1517" helt perfekt, den kopplar aldrig ner, byter bara IP ca 1ggr/dygn då jag inte har fast IP från tre

4

Sv: netgear mbr1310 omstart

Tror den blir känslig för störningar från t ex dect telefoner mm när den står i auto läget

5 Senaste redigerad av abdallahman (2013-12-13 06:05:12)

Sv: netgear mbr1310 omstart

jag vill fråga vem som använder med denna router i 3G.
Internetindikator i routern den gröna lysdioden det blinkar eller stabil ?

6

Sv: netgear mbr1310 omstart

Lysdioden för internetuppkopling har följande funktion, bara att läsa i manualen:

Internet:
Solid green; There is an Internet session.
Solid red: There is no Internet connection.
Blinking green: Data is being transmitted over the Internet connection.
Blinking green and red: Traffic meter limit has been reached.
Off: No Internet connection detected or device in bridge mode.

Dessutom kan den bli blå, och då har du snabbare bättre uppkopling, gäller både 3G och 4G

Om du inte kan få den blå, behöver du troligen yttre/bättre yttre antenner, med kortet för 4G blev faktiskt min mottagning mycket bättre, med samma antenner som jag hade på 3G, och när jag använde 3G var det på 900 bandet och 4G är på 800 bandet och dessa två band bör inte ha så stor skillnad i sändning, jämfört med t ex 2600 som är betydligt sämre på längre avstånd, så jag tror att AirPrime 8801 inte hör till de bästa korten när det gäller mottagning. 8801 gav också sämre mottagning med samma antenner när jag jämförde det mot ett 3G modem från ZTE (som tyvärr brann upp pga överhettning)...