1

Tråd: Redan upplåst?

Halloj!!

Jag har följt anvisningarna på forumet för att "låsa" upp mitt E220 men när jag kommer till momentet att läsa "dumpen" med HEX editor finns det ingen sifferkod.. bara en massa nollor. Innebär detta att mitt modem INTE är låst? Allt annat ser normalt ut.
När jag beställde det från TRE för 2 år sedan sa det att det inte var låst. Igår när jag ringde sa de att det är låst till TRE.
Konstigt???

/Byggare Bob

Hon gick över gräsmattan, saftig och grön som alltid i juli.

Om en person du talar med inte tycks lyssna, var tålamodig. Det kan helt enkelt vara så att han har lite ludd i ena örat./ Nalle Puh

2

Sv: Redan upplåst?

Lättast att testa med att stoppa in annat simkort i den, och se om den sväljer det bara smile

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

3

Sv: Redan upplåst?

Mja, jag har testat med det och den lilla gröna lampan bara blinkar och den verkar inte kommunicera med modemet. Stoppar jag TELE2 kortet i min iPhone (icke låst) så får jag in Comviqs nät, torde innebära att det inte existerar TELE2 där jag bor. Jag skall testa med att åka en mil till tätbebyggt område där det borde finnas TELE2 och testa. Men det ser onekligen lustigt ut för TELE2 och Telia samkör väl masterna, men... Comvig finns där jag bor tydligen och de har väl inget "drag" att erbjuda...

Hon gick över gräsmattan, saftig och grön som alltid i juli.

Om en person du talar med inte tycks lyssna, var tålamodig. Det kan helt enkelt vara så att han har lite ludd i ena örat./ Nalle Puh

4

Sv: Redan upplåst?

Om du har modemet i datorn och tele2 kortet så borde den säga till när den frågar efter pinkod eller liknande om den "vill" känna sig vid tele2 kortet.
Har aldrig haft ett Tre modem som varit upplåst, men du kanske fick nått obrandat modem? Har de tre loggan på?

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

5

Sv: Redan upplåst?

Japp, logga finnes så den är väl låst den lille rackaren. Det är skumt bara att jag inte ser någon kod... det är nollat hela vägen...
Skall idag testa att lägga in TELE2:s firmware och köra samma trix får vi se.Tidigare har jag rotat runt med olika firmware så det funkar ju. Skall se om jag kan komma på något trix...
I´ll be back....som det värsta navelludd....

Hon gick över gräsmattan, saftig och grön som alltid i juli.

Om en person du talar med inte tycks lyssna, var tålamodig. Det kan helt enkelt vara så att han har lite ludd i ena örat./ Nalle Puh

6

Sv: Redan upplåst?

Ah! 01.00 hittade jag koden och upplåsningen blev en success, trodde jag..
Koden var korrekt men vid skifte av dator hittar inte modemet det andra nya kortet, igen... fixar väl det inatt...

Hon gick över gräsmattan, saftig och grön som alltid i juli.

Om en person du talar med inte tycks lyssna, var tålamodig. Det kan helt enkelt vara så att han har lite ludd i ena örat./ Nalle Puh

7

Sv: Redan upplåst?

Hoppas de går bättre idag då smile

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

8

Sv: Redan upplåst?

Hm.. skumt....?¿ jag får nog testa imorrn igen med en PC.... sitter o hackar i firmwaret med en mac... men det ser skumt ut? kod... mja... Lörd. förm. blir bättre.. fortsätter med den goda drycken istället.... det är ju min födelsedag....

Hon gick över gräsmattan, saftig och grön som alltid i juli.

Om en person du talar med inte tycks lyssna, var tålamodig. Det kan helt enkelt vara så att han har lite ludd i ena örat./ Nalle Puh

9

Sv: Redan upplåst?

Okay, nu vet man... TELE2 funkar icke.. otroligt svag signal.. därav blinkande grön lampa.. men däremot efter lite pillande fick jag kanonsignal!! GPRS suck.. tillbaka till TRE:s mobila landsbyggdsbredband.
Men visst funkade upplåsningen! kalas!!

/ByggareBob

Hon gick över gräsmattan, saftig och grön som alltid i juli.

Om en person du talar med inte tycks lyssna, var tålamodig. Det kan helt enkelt vara så att han har lite ludd i ena örat./ Nalle Puh

10

Sv: Redan upplåst?

Snajsigt att du fick de att funka.

Grattis i efterskott smile

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!