1

Tråd: val av dator hos 3 samt frågor .

hejsan.

har tänkt skaffa mobilbredband hos 3.

tänkte bara fråga om någon har någon av följande datorer med 3 mobiltbredband.

Compaq Presario CQ-70 eller Compaq Presario CQ60-300 ?

och vad skilladen är i prestanda och hur mobiltbredband funkar på dom och i övrigt.

och om det är värt pengarna. har just nu 24mbit på telia och laddar inte ner så mkt men endå lite någon film då och då samt streamar jag film på datorn och undrar hur många GB som går åt när man streamar film och musik.

stavar som en kratta tongue hehe tongue

mvh wb02

2

Sv: val av dator hos 3 samt frågor .

Har ingen av följande maskiner men de man ser direkt är cpu'n, att i 60-300'an är det en AMD semperon vilket inte är den roligaste cpu'n på marknaden direkt.
Så tittar man på cpu'n så skulle jag ta cq-70.

Compaq Presario CQ-70
Större skärm
Bättre cpu

Compaq Presario CQ60-300
mindre skärm
bättre grafik kort troligen

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

3

Andreas skrev:

Har ingen av följande maskiner men de man ser direkt är cpu'n, att i 60-300'an är det en AMD semperon vilket inte är den roligaste cpu'n på marknaden direkt.
Så tittar man på cpu'n så skulle jag ta cq-70.

Compaq Presario CQ-70
Större skärm
Bättre cpu

Compaq Presario CQ60-300
mindre skärm
bättre grafik kort troligen

hej tack för att du svarade !:lol:

okej men kan man byta grafikkort i en bärbar ? och
hur är det med att streama film med mobilt bredband ?
samt att ladda ner från itunes ? så har du någon kunskap om det ?

mvh wb02:D

4

Att ladda ner från itunes är inga direkta konstigheter, allt beror på vad du får för hastighet där du är också.

Gfx kort kan du inte byta i en bärbar, finns vissa bärbara man kan göra det i men det är sällsynt.

Streama film beror på vart man gör de ifrån, SVT Play har jag testat några ggr och de har funkat fint.
Men sen om man skall göra de ofta så bör man kolla hur mycket data man använder på en dag för att se om den kvoten man får på mobilt bredband räcker.

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

5

jag skulle rent allmänt avråda att köpa bundlad dator eller telefon, pga att det sällan är det man behöver. och det kommer troligen yberlåst.. men smaken är som...

Har du tittat på annat håll vad du får för dom pengarna som datorn faktiskt kostar under låsningstiden?

har inte läst tre's erbjudande så...

6

Instämmer. Har ett låst tre modem liggande här i väntan på att låsas upp. Sedan blir det trassel med programvara osv. Jag köpte ett olåst modem i stället så 3 modemet bara ligger.

Köpte en telia låst iphone, mycket trassel med att låsa upp på olika sätt mellan firmwareuppgraderingar. Så köpte en olåst iphone i Belgien till slut.

Köp låst, bli blåst.

LTE testare på 4G 2600, 1800, 900, 800 med Fritzbox AVM 6890, AVM6840, AVM6842, AVM 6820 och AVM 7590/7490/7390 samt diverse mifis från ZTE och Netgear. Några huaweimodem på hyllan.