1

Tråd: Comhem toknere

Noterade att mitt internet var stendött.
Kollade vanliga kabel tv'n och de var bara myrornas krig.

Prata med en kompis på andra sidan Stockholm och han hade samma problem.
Roligt dock att 1,2 och 4an funkar på kabel-tv'n.

Kom inte in på comhems sida ens när jag testa nyss.

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

2

Sv: Comhem toknere

Samma här. Min är nere, samt alla mina vänners. Som tur har UMR'n kopplat över till 3G nu.

3

Sv: Comhem toknere

Det var ett blixtnedslag igår som orsakade avbrottet.

4

Sv: Comhem toknere

Hörde de ang blixten också, fast SMHI sa att de inte var någon blixt i Stockholm, de var en ute till havs men inget mer.

Så de tycks glida isär lite.

Från DN:

Enligt SMHI finns inget åsknedslag registrerat över Stockholm vid den aktuella tidpunkten. Klockan 19.45 slog en blixt ned i vattnet utanför Västerhaninge, söder om Tyresta.

Den blixten borde inte ha kunnat påverkat Stockholm enligt SMHI.

Från comhem

2009-05-05
Uppdatering angående driftavbrottet 5 maj På tisdagskvällen den 5 maj inträffade ett omfattande avbrott i Com Hems nät. Strax före åttatiden träffades Com Hems nät av en extraordinär strömspik orsakad av ett blixtnedslag i kraftnätet. Trots reservaggregat, s.k. redundanta system, var strömspiken av en sådan karaktär att det ledde till ett avbrott som drabbade våra kunder. Avbrottet gjorde att Com Hems digitala tjänster såsom digital-tv, telefoni och bredband slogs ut. Även www.comhem.se och kundservicefunktionen drabbades av problemen. Totalt berördes 800 000 kunder. Vid 22-tiden fick kunderna tillbaka sin tevebild. En timme senare, kl 23 började också bredband och telefoni att fungera i normal omfattning. "“ Jag är oerhört bedrövad över händelsen och ser mycket allvarligt på det inträffade. Vi tar detta avbrott på största allvar och kommer nu att se över reservsystem och elförsörjning. Vi lägger nu all kraft på att förstärka vår kraftförsörjning för att undvika att liknande avbrott inträffar i framtiden, säger Krister Tånneryd, chef för Drift- och Kundservice på Com Hem.

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

5

Sv: Comhem toknere

tillåt mig att as garva åt comhems tekniska nivå...

lite blixt skall man klara av, annars skulle tex telias nät vara nere dygnet runt...