1

Tråd: tre3 21mb/s

Är det ngn som hört/läst ngt om tre ska starta upp sin snabbare lina snart??
Börjar bli riktigt nyfiken nu..
På ett försäljningsställe här i sthlm sa dom att tre inte bestämt sig för om dom ska satsa på 14,4 eller satsa på 21 direkt..............
Hmm, har jag missuppfattat detta,,jag trodde att det var bestämt att dom skulle köra 21...
Ja ja, man får väl vänta ett tag till så får man se...

2

Sv: tre3 21mb/s

Tror frågan är när de kan börja leverera modem också.
Då modemen inte direkt går att t
Men sen är de säkert aningen kluvna över 14 eller 21mbit.

Suttit och letat runt efter Novatel MC996D och Huawei E270+ men hittar inte någon stans som de säljs på nätet.
Inget på ebay, hittar inget via google.

Om man nu inte vill gå och köpa det hos någon operatör, Tele2, Telia.

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

3

Sv: tre3 21mb/s

Ja så är det ju..
E-182e skulle dom sälja trodde jag, men det kände dom inte ens till på tre-butiken..
Och jag som trodde att jag var en noob;)
Men dom bestämmer sig nog snart nu när konkurrenterna redan kommit igång med försäljning.....hmm trodde att tre's devis var att "vi e snabbast i stan" hehe, inte nu längre antar jag....
Näe den som väntar på nåt gott väntar alltid för länge...
Men jag har iaf tankat gott och väl över 20gig nu och inte blivit cappad, så jag får väl vara glad ändå....

4

Sv: tre3 21mb/s

lol dom har aktiverat en automatisk limiter nu när man överskrider 10gb får man upp en sida som sa att man har överskridit 10gb och nu bara får en uppkoppling med 200Kbit/s ner och det blir ca 24Kb/s. en Torrent på 200mb tar ca 3-4timmar att ladda ner nu, det suger så ska gå över till Telenor nästa månad. lägg märke till att dom gör detta efter att din gamla abonnemangs tid har gått ut för den har inte limiten i avtalet utan den kommer efter det har gått ut och du går då automatisk på det nya där det står att du bara får 10gb så var det i alla fall för mig.

5

Sv: tre3 21mb/s

Jaha... då är det dags att hoppa av sitt 3...

6 Senaste redigerad av Zedarion (2009-04-11 06:38:16)

Sv: tre3 21mb/s

fattar inte varför dom ska starta upp en snabbare lina när dom limitar till 10gb. den snabbare hastigheten kommer bara göra så att man når 10gb snabbare så sitter man där sedan resten av månaden med 200Kbit/s, inte skoj alls. med 200Kbit/s så kan man inte ladda ner en torrent och surfa samtidigt, för torrenten kommer suga åt sig all hastighet och då blir det inte något över till browsern.

7

Sv: tre3 21mb/s

De har inte ändrat i avtalet så det är bara att klaga.
Jag är på gång att skaffa mobilt bredband och Tre låg bra till tills jag såg denna tråd.

8

Sv: tre3 21mb/s

gå till telenor dom har fortfarande ingen limit, samma nät  och samma pris som 3.

9

Sv: tre3 21mb/s

http://www.tre.se/templates/BroadbandSh … x?id=36314

Här finns tre´s 21Mbitare...

10

Sv: tre3 21mb/s

Vadå? Dongeln igen?? Mobilkom kör den i Österrike, och Tele2 skall lansera den också.

Jag antar att det dröjer tills vi ser E182E pinnen:

http://www.mobil.se/ArticlePages/200903 … 71.dbp.asp

Ang. E182E: "- Vi ska få våra testexemplar av modemet i mitten av mars, och om de fungerar som de ska kommer vi att börja sälja dem i månadsskiftet mars/april, säger Erik Hörnfeldt på operatören Tre till Mobil."

11

Sv: tre3 21mb/s

Inkommer i lager 8 maj.

Intressant.

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

12

Sv: tre3 21mb/s

Nu blev det ett annat modem istället: Huawei E1820 istället för Huawei E270+ förra veckan och Huawei E182E för nån månad sen.

http://www.tre.se/templates/BroadbandSh … x?id=36314

13

Sv: tre3 21mb/s

Samt att de blev ändrat lev datum till nästa månad.

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!