1

Tråd: Dvr och tp-link

Halloj!! Har suttit i två dagar nu och försökt att ordna till så jag kan se min dvr från nätet men det är lögn i H-E att jag får till det, Jag kan se den när jag är inom mitt lokala nät utan problem men när jag skall gå via mitt "yttre" ip så är det stopp
Det är ett statiskt ip i dvr:en och det har jag port forwardat i min tp-link tl-mr3420 enligt vad jag tror är konstens alla regler.
Men det funkar inte ändå!!! Har kollat med canuseeme och diverse andra sajter men ingen kan se någon port öppen hos mig!! Nu är jag ingen expert på detta så jag har troligen missat något men vad det är frågan!! jag kör med  tele2 4g och ett E392!
finns det någon som kan ge mig en förklaring på vad det är som är galet så vore jag ytterst tacksam

2

Sv: Dvr och tp-link

Nu skiter jag i detta och köper mig en Dovado pro istället och hoppas det går bättre!!

3

Sv: Dvr och tp-link

olika sub nät ?

behövs teknisk info, hur du kopplat till vilka portar, samt valda ip# och subnät.
vissa mbb abg klarar ej inkommande trafik osv.

4

Sv: Dvr och tp-link

Mycket troligt att operatören stängt inkommande portar och då hjälper det inte att byta router. Jag kör med TP-link och det fungerar om man tar kontakt inifrån men inte utifrån. En kamera är kopplad till TPlinken (MR-3420) och den kommer jag faktiskt åt utifrån med port forward. Troligen tar den kontakt utåt ibland så porten hålls öppen (??). Jag kör med Tre.