1 Senaste redigerad av tobbz (2013-03-21 20:10:18)

Tråd: 4GR som stänger av usb modemet ?

Har en 4GR med ett zte mf821d modem med telenor.
Har märkt att 1 gång per dygn så stänger den ner internet, kommer åt routern men måste oftast dra ur modemet och plugga i det igen för att det ska gå att ansluta.
Båda har senaste programvaran, är det modemet som det är fel på eller är det routern som strular till det?
Har även ställt in connection trackern på 3 ip adresser, men det verkar inte som den vill ansluta automatiskt ?
Ska kanske tillägga att modemet blir mer än 39 grader också....

2

Sv: 4GR som stänger av usb modemet ?

du behöver en timer eller doma/tiny som resettar modemet.

ev är det fel på modemet, men mindre troligt.
:-)

3

Sv: 4GR som stänger av usb modemet ?

Samma fel här oxå!!
och samma fel hos grannen!!
Skit router!!

E398, Dovado 4G med 6.0.1, 1st poynting antenn -11db
Ca 2.5km till mast. ISP telenor 4G 80, men kör nu på 900mhz.

4

Sv: 4GR som stänger av usb modemet ?

Jo kolla loggen vad som händer.... eller finns det ingen logg i en 4GR ?

Fiber 250/100 Mbits, Ubiquiti Edgemax Lite, Telenor 4G 80 Mbits (Dec 2011) , Huawei E392 samt E398, Poynting panelantenn, 14 dbi 2600 Mhz, ASUS RT-N66U/AC68U,  1 st IP kamera D-link DCS-932L.  TP-Link 3420v2/WR703N, kör ROOter såklart  smile

5

Sv: 4GR som stänger av usb modemet ?

Jag har nu pratat med dovado supporten som sitter med ärendet och förhoppningsvis en lösning, samt att dom skall kontaka modem tillverkaren ZTE och jobba fram en lösning. Så jag vet inte om man ska byta modemet eller om man ska vänta på svar.
Vilket annat modem är att rekomendera ?

6

Sv: 4GR som stänger av usb modemet ?

tobbz skrev:

Jag har nu pratat med dovado supporten som sitter med ärendet och förhoppningsvis en lösning, samt att dom skall kontaka modem tillverkaren ZTE och jobba fram en lösning. Så jag vet inte om man ska byta modemet eller om man ska vänta på svar.
Vilket annat modem är att rekomendera ?

Huawei E392 eller Huawei E3276 (ej HiLink-versionen) skulle jag säga.

Com Hem 500/50 -> ASUS RT-AC68U, 3Maxfart Total -> E5172, Tele2 Personal 80GB-abo -> E5776

7

Sv: 4GR som stänger av usb modemet ?

Hej
Enligt min erfarenhet blir modemet så varmt att routern stänger ner. Jag har lagt in mitt modem i en ventilationstrumma och kopplat det via en förlängningssladd in i routern och nu är det problemet löst. Nu hänger sig inte routern något mer. Kanske kan det lösa ditt problem också.

Hälsningar
Patrik