1 Senaste redigerad av eratoc (2017-08-12 00:55:57)

Tråd: TA BORT

TA BORT

2

Sv: TA BORT

Kan inte det där vara pinkoden?

Com Hem 500/50 -> ASUS RT-AC68U, 3Maxfart Total -> E5172, Tele2 Personal 80GB-abo -> E5776

3

Sv: TA BORT

pin || puk är den ute efter

4

Sv: TA BORT

eratoc skrev:
careface skrev:

Kan inte det där vara pinkoden?

Nej, jag skrev in pinkoden och då står det "Upplåsningskoden måste innehålla 8 siffror"

då är sim kortet låst pga fel pin, använd puk koden

5

Sv: TA BORT

prova sim i något annat om det funkar,
om sim är låst så kan puk koden låsa upp kortet, puk kan BARA användas ett fåtal gånger sedan blir det hellåst.
pin och puk brukar stå på kortet som sim-kortet kom fäst på.
är lite olika på olika operatörer.

vissa har tex puk på fakturorna,
vissa kontatkort finns puk på statussidan hos operatören.

i routern/modemet finns en webbsida där pin anges, kommer man ej åt sidan kan endast org sim-kort användas.
annars måste pin-koden på sim-kortet bytas så det matchar.

6 Senaste redigerad av metallicaman_no1 (2013-11-01 22:55:01)

Sv: TA BORT

eratoc skrev:
G-Man skrev:

prova sim i något annat om det funkar,
om sim är låst så kan puk koden låsa upp kortet, puk kan BARA användas ett fåtal gånger sedan blir det hellåst.
pin och puk brukar stå på kortet som sim-kortet kom fäst på.
är lite olika på olika operatörer.

vissa har tex puk på fakturorna,
vissa kontatkort finns puk på statussidan hos operatören.

i routern/modemet finns en webbsida där pin anges, kommer man ej åt sidan kan endast org sim-kort användas.
annars måste pin-koden på sim-kortet bytas så det matchar.

Ska prova!

Men om SIM/PUK är låst, varfö funkar den då till min ZTE MF80-router och inte till denna?
Kan det inte vara så att Tre har begränsat sitt mobila bredband så att det endast funkar till sina utgivna produkter?

Får kolla vidare om jag hittar nån lösning..

Edit: Fungerade inte med PUK-kod som upplösningskod..

jag tycker att det låter som att du har samma problem som jag hade i denna tråd http://www.mobilabredband.se/forum/topi … a-tre.html Jag tror att det är så att routern inte är upplåst. så det är upplåsningskoden för routern du ska ha.

Telenor 4g. 2st wifi gallerantenner modifierade till telenors frekvenser, avm6840lte, Netgear WNR3500L v2 med tomato som ap, Netgear WNDR3700 v2 med rooter som ap, Synology ds212j nas

7

Sv: TA BORT

eratoc skrev:
metallicaman_no1 skrev:

jag tycker att det låter som att du har samma problem som jag hade i denna tråd http://www.mobilabredband.se/forum/forum39-tre.html  Jag tror att det är så att routern inte är upplåst. så det är upplåsningskoden för routern du ska ha.


Det stämmer bra. Problemet är nu löst - säljaren måste ha ljugit för mig om att den redan var olåst/obunden.

Jag vet inte om man får skriva det här, men jag låste upp min router på en sida som kallas dc-unlocker. Klockrent, men tråkigt att man ska behöva betala extra för att säljaren var en lögnare.

jag har själv varit med om samma sak vid köp av modem via tradera och låste även jag upp det via dc-unlocker.

Telenor 4g. 2st wifi gallerantenner modifierade till telenors frekvenser, avm6840lte, Netgear WNR3500L v2 med tomato som ap, Netgear WNDR3700 v2 med rooter som ap, Synology ds212j nas

8

Sv: TA BORT

Vad hette säljaren?

LTE testare på 4G 2600, 1800, 900, 800 med Fritzbox AVM 6890, AVM6840, AVM6842, AVM 6820 och AVM 7590/7490/7390 samt diverse mifis från ZTE och Netgear. Några huaweimodem på hyllan.

9

Sv: TA BORT

Hans bortförklaring visar att han är oseriös. Koden för upplåsning skulle inte levererats i efterhand  på begäran om varan är annonserad som olåst. Tafflig typ. Kan inte stava till omdöme.

http://g3.spraakdata.gu.se/saob/show.ph … 3/251.html

LTE testare på 4G 2600, 1800, 900, 800 med Fritzbox AVM 6890, AVM6840, AVM6842, AVM 6820 och AVM 7590/7490/7390 samt diverse mifis från ZTE och Netgear. Några huaweimodem på hyllan.

10

Sv: TA BORT

skicka mig ditt nummer router IMEI och jag kommer att skicka dig en upplåsningskod.

11

Sv: TA BORT

Han hade redan låst upp på egen bekostnad

LTE testare på 4G 2600, 1800, 900, 800 med Fritzbox AVM 6890, AVM6840, AVM6842, AVM 6820 och AVM 7590/7490/7390 samt diverse mifis från ZTE och Netgear. Några huaweimodem på hyllan.