1

Tråd: Batteriproblem Mi-Fi M-90

Hejsan!
Jag är nu inne på mitt tredje eller fjärde batteri i M-90n sedan i somras. Det verkar som att dom inte klarar av att sitta inkopplade med cigladdaren i bilen fast modemet är avslaget. Kan det bero på att strömmen till ciguttaget slås på varje gång man kör med bilen och sedan stängs av? Ett batterifel yttrade sej genom att modemet startade så fort det fick spänning, gick inte att slå av modemet- nytt batteri=ok. Efter ett tag så ville det nya batteriet inte ta laddning- nytt batteri som funkat ett tag men nu så blinkar infon low battery och runda blå symbolen växelvis. Modemet har uppdaterats. Jag ska ringa net1 imorgon och be dom skicka mej en hög med batterier eftersom dom inte verkar hålla så länge. Någon annan som råkat ut för samma problem eller har någon ide om vad felet kan vara?

2

Sv: Batteriproblem Mi-Fi M-90

låtersom "laddaren" även laddarur när strömen fimpas på ciggen.

är det ni-mh eller lipo el dyl ?
dom är känsliga för vissa saker.

3

Sv: Batteriproblem Mi-Fi M-90

Har upptäckt likande problem med min M-90 att det modemet kan starta av sig själv om jag inte använder originalladdarna (230 v & 12/24 v) som man fick med modemet.

Det står i bruksanvisningen att man endast ska använda originalladdare.

Hemma: Telia fiber 500/500.
Bärbart: ZTE MU5001 + Telia Extra användare.
Mobil(t): Galaxy S23 Ultra & Telia Obegränsad.
Extra: Allt möjligt, som externa antenner & simkort.

4

Sv: Batteriproblem Mi-Fi M-90

Deras support sa inget om vilken laddare man ska eller inte ska använda. Nu har jag med det sista batteriet endast använt medskickad cigladdare. Det är Li-ion batteri. Det första batteriet räckte cirka en timme innan det var tomt, så det där med 7-8 timmar stämmer inte riktigt.

5

Sv: Batteriproblem Mi-Fi M-90

Att batteritiden ska räcka 7-8 timmar är endast om man inte belastar modemet hela tiden.

Hemma: Telia fiber 500/500.
Bärbart: ZTE MU5001 + Telia Extra användare.
Mobil(t): Galaxy S23 Ultra & Telia Obegränsad.
Extra: Allt möjligt, som externa antenner & simkort.

6

Sv: Batteriproblem Mi-Fi M-90

Ja men om man surfar så räckte det ungefär en timme. Pratade med supporten idag, dom skulle skicka nya laddare och nytt batteri, hoppas det börjar funka.