1

Tråd: Disconnect varenda jävla minut

Igår funkade internet felfritt, satt hela dagen och inte en enda dc. Idag 8 mars är det förfärligt, disconnectar varenda jävla minut. Blev så arg att jag slog knytnäven flera gånger i väggen. Har modemet vid fönstret och den visar nästan full signal styrka. Det enda problemet är att jag använder internet och sen bara sluta det funka fast det står på 3connect att det gör det.

Har testat byta APN flera gånger, bredband.tre.se funkar nästan inte alls. Använder data.tre.se nu och det dc'ar varenda 1-4 minut. GÅR INTE GÖRA ETT SKIT.
Bara för att lägga upp den här tråden var jag tvungen att ansluta femti miljarder gånger.

2

Sv: Disconnect varenda jävla minut

Är det bara jag med detta problemet?

3

Sv: Disconnect varenda jävla minut

Du kanske borde testa redial mjukvaran också

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

4

Sv: Disconnect varenda jävla minut

http://www.mobilabredband.se/forum/viewtopic.php?id=556

Titta längst ner, denna är ny och jag tänkte testa den idag också.
Det finns en äldre mjukvara också.

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

5 Senaste redigerad av darthvall (2009-04-16 13:41:19)

Sv: Disconnect varenda jävla minut

hejsan, jag har samma som proyeah och vad det verkar många andra här på forumet. kör med redialprogrammet som jine har skrivit vilket gör att det visserligen går att tanka (även om det tar mkt längre tid än vanligt) men ju inte löser problemet egentligen. det är omöjligt att surfa eftersom mitt modem (e220) bara håller kontakten med internet i cirka 30 sekunder åt gången. så här ser exempelvis min logg ut:

Redialed: Thu Apr 16 15:21:25 2009
Redialed: Thu Apr 16 15:21:49 2009
Redialed: Thu Apr 16 15:22:53 2009
Redialed: Thu Apr 16 15:23:37 2009
Redialed: Thu Apr 16 15:24:21 2009
Redialed: Thu Apr 16 15:25:04 2009
Redialed: Thu Apr 16 15:25:48 2009
Redialed: Thu Apr 16 15:27:12 2009
Redialed: Thu Apr 16 15:28:36 2009

har kört med 3 i 1 år och har visserligen haft en hel del problem men dessa konstanta disconnects är nytt sen i måndags (13 april). det verkar inte ha någonting med peakhours att göra, ser likadant ut 4 på eftermiddagen, 7 på kvällen och 4 på natten.

jag har försökt med allt jag kan komma på, starta om modemet, datorn, byta sladd, ständig pingning eller msn/skype igång, kollat signalstyrkan

har letat runt här på forumet men inte hittat nån lösning så är inte vidare hoppfull men undrar ändå (desperat) om någon har nått ess i rockärmen som man kan prova. snart är det dags att betala månadens räkningar och man kan ju glömma att ansluta till sin internetbank om det fortsätter så här.

6

Sv: Disconnect varenda jävla minut

'jag tror du har mekaniska problem'
glapp eller mekaniskt fel i 'modem' eller sladdar.

jag har inte dyl problem med 3,

med telia var det liknande problem men det var att trafiken 'bara dog' titt som tätt. efter många samtal med felia med att 'det var min dator som var problemet och jag skulle starta om datorn helatiden' efter någon månad så erkännde telia 'ett liten problem' men aldrig till mig, efter dom åtgärdade sina prylar så funkade det igen.

ring 3.
kanske är garanti sak yikes

7

Sv: Disconnect varenda jävla minut

okej, jag slår en signal till 3 imorn och hör med dem om jag kan skicka in modemet och få det fixat. är inte så haj på att göra sånt sjlv. tack för hjälpen

8 Senaste redigerad av G-Man (2009-04-16 20:00:04)

Sv: Disconnect varenda jävla minut

darthvall skrev:

okej, jag slår en signal till 3 imorn och hör med dem om jag kan skicka in modemet och få det fixat. är inte så haj på att göra sånt sjlv. tack för hjälpen

behöver inte vara modemet, men dina problems har iaf jag inte fått.

prova annars en annan dator/usb port ifall den tex inte orkar driva modemet helt.

i windows finns mätare för att kolla förbrukningen på usb portar, då kan man se vilka portar som delar strömkälla.
om du råkar använda tex extern mus på samma som usb modemet.


om du har en dator med havererad kylning på kretsarna som styr USB så kan mysko saker hända.
har lagat ett par stationära med detta, till min förvåning var 'kylningen en plastbit med fläkt - fläkten hade havererat' bytte till alu kylfläns och har funkat sedan dess vad jag vet.

9 Senaste redigerad av PatrikB (2009-04-17 19:43:50)

Sv: Disconnect varenda jävla minut

Tjena alla!

Jag hade samma problem med att min uppkoppling gick ned hela tiden. Men så pratade jag en person på 3 som guidade mig till en uppdatering som kom för en vecka sen. När jag nu gjort uppdateringen har den inte gjort en enda disconnect. Jag skickar här en länk till dom modemen som kan uppdateras.

Huawei E180
http://www.tre.se/templates/Sporg3_03.aspx?id=33059

Huawei E169
http://www.tre.se/templates/Sporg3_03.aspx?id=35201

Huawei E220
http://www.tre.se/templates/Sporg3_03.aspx?id=27984

Mvh Patrik

10

Sv: Disconnect varenda jävla minut

hej igen, jag pratade men 3 i för några dagar sedan och de påbjöd uppdateringen som patrik länkar till. denna löste inte mina problem. eftersom jag sitter på en risig gammal piratxp och datorn sjlv börjar bli gammal tog jag för mig att göra en rejäl koll på om allt var som det ska innan jag ringde tillbaka. det hela ledde till formatering och satan vad förvånad jag blev när jag kopplade upp mig efter detta: anslutningen fungerade och höll sig vid liv!

problemet låg alltså nånstans på min dator, vet ej var men förmodligen någon trojan som låg och tryckte på uppkopplingen. tack g-man för att du poängterade att problemet kunde ligga hos mig, annars hade jag förmodligen fortfarande suttit och tjafsat med nån tonåring på supporten.

11

Sv: Disconnect varenda jävla minut

darthvall skrev:

tack g-man för att du poängterade att problemet kunde ligga hos mig, annars hade jag förmodligen fortfarande suttit och tjafsat med nån tonåring på supporten.

vasse go,
bra att det löste sig iaf wink

men ibland har operatörerna problem och vägrar erkänna det (tex telia...)