1

Tråd: Y-kabel till E1750?

Jag har UMR på landet med Huawei E1750. Routern startas om varje natt mha tidur. Det hela har funkat tillräckligt bra i flera år. Dock händer det att modemet inte kopplar upp korrekt efter omstart på natten. Oftast fixar det till sig vid nästa omstart, men ibland dröjer det ett par dagar. Jag funderar på om det är strömuttaget vid uppstart som gör att modemet inte alltid kopplar upp. Skulle en Y-kabel med extra kräm göra susen? Men E1750 ska väl funka på en vanlig enkel USB-matning? Jag kör med connection tracker, men den verkar ju inte kicka in om modemet inte kopplar upp alls.
Finns det andra tips?

(Det är så klart bara att testa med Y-kabel och se om det funkar bättre, men eftersom jag är där ganska sällan och det kan ta lite tid att se om det blir en förbättring så tänkte jag kolla med forumet innan jag vidtar några åtgärder.)

2

Sv: Y-kabel till E1750?

y usb kabel behövs ej på umr, det är bara e220 tex som behöver/kräver det.
det är en missmatch vid anslutningen, jag har provat lite hit å dit.
och om man byter tid så funkar det... :-)
jag gissar att det är något operatörs något.
avbrottet/brytningen av strömmen skall vara skapligt lång typ 60 sekunder, så nätet hajar den fula nerkopplingen det blir när strömmen bryts.
kan vara så att ip# är slut i din pool, då hänger modemet, fast anslutningen är ok - starta connection tracker.

3

Sv: Y-kabel till E1750?

Tack G-Man! Jag förlängde avbrottstiden några minuter och nu har det varit stabilt sen dess.

4

Sv: Y-kabel till E1750?

så bra då :-)
tack